Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

06-02-2011 kl. 18:38

Smid dog et link med til Folksam!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

06-02-2011 kl. 20:16

Hej Ole.

Jeg ser dine valg som det fornuftige og det valg hvor hjertet bestemmer.

Volvoen tiltaler dig helt sikkert mest, flot design og en klasse over en Avensis. Desuden en lækker 5 cylindret motor.

Avensisén køre også godt og vil efter min mening være en tand mere drifsikker end Volvoen. I det vægter jeg alderen højere end km tallet.

En anden ting er udgiften til brændstof Toyotaén vil nok køre 2-3km længere på litteren.

Jeg har selv en Avensis 1,8 vvti godt nok den gamle model, jeg køre ca. 13 km/l her om vinteren, om sommeren ligger snittet på 14-15 km/l

Hvis ikke økonomien er særlig afgørende for dit valg ville jeg tage den bil du syntes bedst om.

Jeg har for nogle år siden lånt en V70 fra 98 (den gamle model) 2,5 med 170HK og Aut gear. Og den var rigtig lækker at køre i.
Så hvis jeg havde råd til at holde sådan en kørende (10 km/l med meget let højre fod) Ja så var det sådan en jeg havde istedet for min Avensis.

Mvh Flemming Brixen.

Dette indlæg blev 06-02-2011 20:17 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

07-02-2011 kl. 17:04

http://www.folksam.se/testergodarad/bilkoparguider/hursakerarbilen
http://fpn.dk/motor/article1684970.ece
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1395301.ece

Det er en test fra 2010, og årgang 09 biler.
Men det er jo kun en undersøgelse, andre siger sikkert noget andet.
Må indrømme at de test falder ud, som vinden blæser.
Så køb den bil du bedst kan lide, og føler er den rigtige.
Har lige købt en ny Avensis 2011 ;-)

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

08-02-2011 kl. 10:52

mht Avensisen så skal du spørge om motoren er skiftet på garantien pga. en fabkriksfejl der gør at 1,8 VVT-I motoren spilder olie fra motorblokken hvis den altså har spildt olie jeg ved nemlig ikke om problemet blev løst ved faceliftet i slutningen af 2006 better to be safe than sorry

og Volvoen er nok noget af det mest drifrsikre der findes men find en med turbomotordet har jeg været vant til fra da jejg tog kørekort der kørte jeg godtnok i en V 50 som er et nummer mindre turboen er bare dejlig specielt en T5'er med 220 hk (V 50)

Carsten Kai Munk

Carsten Kai Munk
bruger siden
07-10-2005

15-02-2011 kl. 15:17

Snup Volvoen! jeg er selv den lykkelige ejer af en V70'er fra 06, jeg købte den for ca. 1 år siden efter præcist samme overvejelser som dig. Heldigvis tog jeg mig tid til at få prøvet begge biler, taget barnevogn ind og ud, og så videre. Volvoen er af en helt anden lækker og meget mere gennemført kvalitet end Toyotaen, det finder du hurtigt ud af! En anden lille detalje er også muligheden for isofix-beslag, hvis du har brug for det. Det fås ikke løst til Toyotaen, men til Volvoen koster det 233kr. incl moms! Med hensyn til benzin økonomien, så går min 170hk V70'er altså 12,5 km/l. i øjeblikket, jeg kører dagligt ca. 140 km. på blandet motorvej og landevej, det synes jeg ikke er så slemt!
God fornøjelse med købet:-) ps mine svigerforældre kører en 850 fra 94, den kører stadig perfekt.

Profil slettet

Profil slettet

17-02-2011 kl. 21:17

Jørgen! Smid dog for pokker et link med til Folksam!!! Vi gider ikke grave rundt efter alle de artikler du henviser til! Det er DIN opgave at bakke det du siger op med nogle kilder!