Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

04-02-2011 kl. 10:06

Hvis du er i den store klasse ville jeg kigge Ford Mondeo, Opel Vectra eller lignende.
Jeg ville dog overveje at gå en størrelse ned og kigge Ford Focus, Opel Astra, Skoda Octavia mfl. En stationcar i denne klasse kan fint indeholde både børn, barnevogn og oppakning. Sikkerheden i disse biler er ganske udmærket og økonomien er lige en tand bedre end i de store, og du kan få en lidt nyere model/færre km.
Gå efter en med ESP/ESC og aircon, (men de har de vist allesammen, hvis du køber en nyere model)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

04-02-2011 kl. 10:07

Sidder lige og kigger i brugtrevyen 2010. Overskriften for C5 er "Fejlramt jobbil". Det er måske ikke lige den bedste måde at sælge en bil på.
Men de 3 største leasingselskaber er spurgt omkring C5. De melder om mange fejl.
Kølevand kan trænge ind i ledningsnettet.
Motorstyringen fejler, så det kan lamme Motor, elruder og sædevarme.
Defekt Klima.
Mange mislyde.
Slidte Bremser/Koblinger.
Dieselmodellerne sluger Olie.
Ruskende Koblinger.
Skævslidte dæk.

Og det er bare standardproblemerne.

Så lige umiddelbart synes jeg ikke det er nogen god idé med en C5, da den sikkert vil koste jer for mange penge.

Umiddelbart ville jeg nok kigge lidt efter Ford Mondeo i stedet for. Den klarer sig noget bedre. Eller Opel Vectra Wagon. Begge har rigtigt god plads.

Toyota Avensis eller Mazda 6 kunne også være en mulighed.

Tillykke med den kommende familieforøgelse i øvrigt.

bruger siden
11-12-2004

04-02-2011 kl. 10:08

Du bør i øvrigt også kigge efter Skoda Octavia, Ford Focus, Opel Astra, hvis du kan nøjes med lidt mindre plads.

bruger siden
11-12-2004

04-02-2011 kl. 13:43

ikke meget Passat 3c diesel til 150.000 kr. med mindre de ligger tæt på eller har overskredet 300.000 km....

Så alt i alt er der MANGE andre biler der vil være et bedre valg.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

04-02-2011 kl. 14:03

Jeg syntes ikke at du skal afskrive en C5, den er super velkørende, og du får rigtig meget bil for pengene.

Jeg har haft flere, og jeg har været yderst tilfreds.
Martin´s indlæg er da helt ude i hampen :-)
Hvordan kan der komme kølevand IND i en ledning
Hvordan påvirker motorstyringen sædevarmen og 1,6 HDi er da slet ikke kendt for at bruge olie, det er iøvrigt samme motor der ligger i flere biler fra Peugeot, Ford, Mazda og Mini
Nu forstår jeg hvorfor du er grafiker og ikke mekaniker Martin.
Du må MEGET gerne smide et link til den undersøgelse

Dette indlæg blev 04-02-2011 15:38 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

04-02-2011 kl. 17:06

Den plade er da voldsomt ridset hva? Tror at vi efterhånden har fået slået fast at du ikke bryder dig om Passat (ét af de ringeste brugtkøb er måske alligevel en overdrivelse, selv for en VW-hadende Toyota-fanboy som dig)

Profil slettet

Profil slettet

04-02-2011 kl. 17:07

Kunne du evt. berige os med et link til den omtalte Folksam undersøgelse? Eller er det for meget at forlange?

bruger siden
11-12-2004

04-02-2011 kl. 21:26

Jeg har bare skrevet hvad de 3 største leasingselskaber har haft af problemer med C5. De har trods alt nok et lidt breddere kendskab til diverse modeller.
Så det er ikke helt ude i hampen.

Du kan selv købe Brugtrevyen 2010 eller låne den på biblioteket. Og kig så på side 64.

Man behøver ikke at være mekaniker for at forstå at der er problemer med nogle biler. Og C5 er tilsyneladende ikke kendt for at være driftsikker.