Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

31-01-2011 kl. 09:51

Om det skal være diesel eller Benzin kommer an på jeres kørselsbehov og Kørselsmønster.
Som tommefingerregel skal i minimum køre 25.000 km om året, og jo mere, jo bedre kan diesel betale sig.
Dog skal i også være OBS på at diesel ikke har godt af for mange småture. Småture for en diesel kan sagtens være 15 km. Diesel bliver bare ikke så hurtigt driftsvarme som en benzin.
Service er ogå dyrere til en diesel end en Benzin.

Mht valg mellem St.car og MPV, ja det kommer jo lidt an på hvad i falder mest for.
I kan få mest for pengene i en st.car, men nok også den mindst praktiske.
En Kia Cee´d er en ganske velkørende bil, med fornuftigt mængde udstyr. Største minus ved den er at der næppe er plads til 3 autostole på bagsædet. Men ellers en god bil.

Peugeot 307 SW 7 pers, er nok et af de bedre bud hvis det skal være st.car. Den er så vidt jeg husker noget bredere end de fleste andre biler i den størrelse. Jeg mener der er 3 separate stole på bagsædet, hvilket burde gøre det muligt med 3 autostole.
I burde kunne få rimeligt meget for pengene i en PUG 307.

Opel Zafira kunne i evt kigge på som alternativ. Eller måske Citroén Xsara Picasso kunne bestemt også være noget.

Jeg kender ikke så meget til Renault Grand Scenic. Men den er rimeligt praktisk.

Toyota Corolla Verso bør i også kunne finde til de penge.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg