Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

20-01-2011 kl. 16:48

Når det nu er nye biler begge 2, så behøver du i hvert fald ikke spekulere på holdbarheden af motor. De er jo heldigvis begge med commonrail.

Den må skoda-vittighederne, tjaa det er mange år siden at der var hold i dem. Og det synes jeg i hvert fald at den nye superb Combi slår fast med 7-tommersøm og lidt til. Diverse motorjournalister roser jo bilen til skyerne. Og det synes jeg faktisk er fortjent.
Den har jo faktisk sat alle de andre st.cars til vægs, inkl. Passat.
Fordi du får bare lige det mere bil for pengene.
Og pladsen er jo faktisk gigantisk i den bil, så hvis det spiller en rolle så er Superb vinder.

MHT værditab er det trods alt svært at vurdere. Men der bliver ikke lige umiddelbart nogen vinder der. Og hvis der er forskel er det i hvert ikke det man bør vælge ud fra.

Hvad du skal vælge er svært at sige, for det er 2 meget velkørende og praktiske biler. Men du får bare mere for dine penge i Superb.

Da jeg var ude og prøve Superb, var jeg MEGET imponeret, faktisk så meget at jeg vil vove at påstå at hvis der bare skal en smule fornuft med i betragtningen i en bil i den klasse, så er Superb meget svær at komme uden om.

Jeg læste en test her forleden hvor de havde sammenlignet Superb diesel vs BMW 520D, begge som st.car. Bare tanken om sådan en test for 10 år siden ville være ren utopi.
Det viser bare lidt om at Superb måske er sin klasses absolut bedste bil.

Men det er klart hvis dit hjerte siger Passat, så er det svært at komme uden om den. Det er selvfølgelig også en rigtig god bil. Og man må da formode at der er rettet op på alle problemerne med fra den gamle model.

Men held og lykke med valget.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

22-01-2011 kl. 15:11

med at hjælpe et familiemedlem med at købe et VW-produkt, så vi må jo konstatere, at du ikke selv er helt afskrækket.

Måske findes der ude i verden oven i købet (selvfølgelig kun måske) et individ, som som har haft uforholdsmæssigt store omkostninger på sinToyota.

Dette indlæg blev 22-01-2011 15:11 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

23-01-2011 kl. 02:04

Glem alt om dine fordomme vedr. skoda...det er jo ikke en skoda mere som det var igamle dage. i dag er Audi jo en skoda, og omvendt, så frygt ikke. Men mener der har været en del problemer med den 2,0 140hk diesel. Men er jo samme motor i dem begge. Men i kunne jo kigge lidt efter nogle demo skoda modeller, bla. her på bilbasen. En der har kørt en 5-10-15.000km og som har taget det værste af prisen. Ville jeg gøre hvis jeg var jer.

Obs. Hvis det er helt ny fra forhandler, burde i måske undersøge hvor meget rabat i kan få hvis i tager en elegance 170hk diesel med Dsg gear, kontra den 140hk i har kig på. Er ikke sikker på forskellen er særlig stor. en 170hk er bedre i brugtmarkeds pris.

en god ting at vælge ektra med til skodaen er 3 eget læderrat og disse originale hjul fra skoda Aluhjul , 7,5x18", plus husk at farvevalg kan have indflydesle på brugtpris når du sælger.

Personligt ville jeg selv gå efter en 170hk med 18"alu og 3eget rat i ambition model, da denne fås til meget rimelige brugtpriser pt.

Mvh

Dette indlæg blev 23-01-2011 03:26 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

23-01-2011 kl. 06:40

Underligt råd at give manden, det er helt fint at man tænker over værditabet, men at gå så langt at man skal købe en bil med bestemt rat,udstyr og farve er at gå alt for langt.

Du får da ikke den bil du drømmer om så ? hvor fedt er det at smide 350.000 kr. + ud efter en bil, hvis du ikke kan lide farven eller alufælgene på bilen ?

Vælg du den farve du nu bedst kan lide og overlad et kommende salg til forhandleren, det kan da ikke være din hovedpine om han så skal bruge lidt længere på at sælge bilen.

En forhandler har kun 3 ting i hovedet, model, km stand og hvor godt den er vedligeholdt ( servicebog ), Så med mindre at du vælger en lyserød,gul eller anden "sjov" farve, så er du nok bedst tjent med at vælge den farve du bedst kan lide.

bruger siden
11-12-2004

23-01-2011 kl. 16:27

hvad du skriver ang valg af farve. Hvis man skal vælge den sikre farve, så er det Sølv eller sort, især til den slags bil han er ude efter.
F.eks en Rød Passat eller Superb, ville hurtigt komme til at koste dig ca 20-30.000 kr når bilen skal sælges igen.
En rød bil i den klasse er bare ikke attraktive for evt købere, og dermed bliver væsentligt mindre værd.

Så man skal ikke bare vælge frit fra forhandlerens farvekort, hvis man lige skal tænke lidt økonomisk.

Og prøv så at forestille dig hvor meget du evt taber på en Rød Audi A6 eller BMW 5-serie eller en mercer... så er det nok snarere 50-60.000...

På et tidspunkt for ca 6-10 mdr tilbage, så jeg at der var en Rød Audi A4 st.car. 2,0 TFSI med quattro. Med Perfekt km-tal og så faktisk pæn og velholdt ud. Den var til salg i mindst 6-8 mdr på trods af at prisen lå væsentligt under (ca 50-70k) hvad den ville have kostet hvis den havde været sort.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

23-01-2011 kl. 17:25

Joe jeg ved da lidt hvis ikke en hel del om dette emne. Forsøger at få trådskriver til at se hvilke ting der kunne gøre han skoda mere atraktiv ved et evt. salg. og det folk kigger efter er disse 3ting som jeg bla. har nævnt. Men vi kan jo se forskelligt på det.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

23-01-2011 kl. 17:56

Hej Martin

ja du har sikkert læst på sagerne længere oppe. Lad os lige tage den en gang til....Hvis du/i altså vælger skoda. Selvfølgelig ligger det mange af os på sinde at få så attaktiv en bil som muligt til færrest penge og største og bedste værdi ved salg. Og hvordan gør man så det.....Jo eks. står der jo mange 140hk tdi til salg, og hvis du kigger brugt priser kan du nok få øje på nogle 170hk til næsten samme pris. Og hvis man tæmker sig lidt om, er der allerde meget at hente der.. Farven sølv/sort måske koks er bedste farver for publikum som køber disse biler. Hvis man så sætter de 18" aluhjul på og et 3eget læderrat får bilen et andet og mere sporty/eksklusiv look, og dette tiltaler mange. Og dermed har du nemmere ved at komme af med den i et evt. salg. det at man så måske vælger 170hk gør bilen endnu mere attraktiv, for der er lidt mere at gøre godt med. Du kan jo evt. prøve en. det faktum at en 170hk tager en smule mere diesel, skal man på ingen måde bekymre sig om. Jeg vil smide et link til en her, så du måske kan se hvad jeg mener med farve og hjul. http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/superb/20-tdi-170-ambition-combi/479313

Mvh

Dette indlæg blev 23-01-2011 18:13 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

23-01-2011 kl. 21:44

En større motor er bestemt ikke altid en fordel, tag eks. en Renault Scenic, en 1.6 motor køre med 24 mdr. service hvorimod en 2.0 kun køre med 12 mdr. Altså en merudgift + at den køre mindre på literen.

Jeg købte en koksgrå, men kun fordi at der ikke var andre farver til salg :-( jeg ville da gerne have haft den i hvid eller champange, men der var ikke mange til salg.

Det er rigtigt at en + 400.000 kr bil hurtigt taber 50.000 kr på den forkerte farve, men det gør man jo også på udstyret. Du får ikke meget mere for eks. org. navigation til 50.000 kr, det er basseøre, som kun gavner et hurtigere salg.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

23-01-2011 kl. 22:08

Hvor meget ved du egentligt om det vi taler om her...altså skoda og passat.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

23-01-2011 kl. 23:06

Kære T Nielsen
Undrer mig lidt om hvor meget du ved om bilkøb. Din vejledning går tilsyneladende primært ud på at få solgt ham en 170hk med 18" som om det var det billigste.
Forstår for det første ikke at den primære fokus åbenbart er på at han skal købe bil efter hvad der er nemmest at sælge igen (selvfølgelig udmærket at have i tankerne, men næppe det primære)
Det skulle vel primært handle om hvad han har lyst til at køre i de næste år?

Dernæst er det en almen sandhed at skal man køre billigst skal man gå efter basismodeller, da ekstraudstyr/større motor afskrives hurtigt.
Så økonomisk set er det hul i hovedet at betale ekstra for en 170hk model, da ekstraprisen når den skal sælges vil være beskeden.

Så køb det du mener at have brug for og vær samtidig klar over at det ikke betaler sig at købe ekstraudstyr/motor for investeringens skyld.

Dette indlæg blev 24-01-2011 08:30 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

23-01-2011 kl. 23:40

Til THOMAS

Troede ikke min skarpe tunge skulle i brug igen. Men er du dummere end andre folks børn??? må du være. Du skal ikke sidde her og spille smart, og beskylde mig for noget jeg ikke er eller har andel i. Hvis du kan læse, står der T.Kristensen i den tråd du henfører til. Og det er ikke mig.
Jeg vil oplyse dig om at jeg ingen økonomiske int har når jeg hjælper folk med biler. Og det er et marked jeg ved noget om til forskel fra visse andre.

Iøvrigt påpeger jeg kun nogle mulige ting omkring køb af denne skoda, som muligt vil kunne holde bedre på gensalgsværdi mm. og det er kendt at en farve og et sæt flotte alu mv. så bilen ser sporty og eksklusiv ud, sælger bedre. og det ved jeg!! Manden må da selv afgøre hvad han vil købe. Jeg kan se at du ikke ved så meget om det her marked, så måske en ide at læse på stoffet inden du udtaler dig...

Dette indlæg blev 24-01-2011 03:02 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

23-01-2011 kl. 23:57

Hej Martin.

tak for dit svar. omkring de 170hk, nuvel de kan godt virke overflødige, men var en tanke der kom til mig hvis vi taler brugt eller demo. Så var der jo ingen forskel i pris hvis man tog en ambiton model. Og linket var for at visehvordan bilen ser ud med alu og rat og 170hk til 389.000 , den havde jo så meget til prisen, og vil bedre kunne holde en gensalgs værdi. Var det jeg forsøgte at vise. kan godt se det link med de 18" er et flop, det må de gøre om. Gad vide om bilen er for lang og tyngepunkt ligger anderledes når de 18" kommer på. Mine indlæg til dig/jer har kun taget udgangspunkt i din bekymring om du vil over evt gensalgs værdi. Eneste råd er få så meget bil og udstyr for små penge. Ja du ved sikkert hvad jeg mener.

Du har sikkert set at nogle tror jeg er skoda forhandler. Er jeg langt fra. Sidst jeg hjalp en her på sitet var en kvinde der skulle ha ny bmw i tyskland, da hun bor dernede. Fandt nok den bedst udstyrede og flotteste bil på marked i EU. Hun var ovenud glad, og handlen forløb rigtig fin. Jeg har altså ingen øko int i noget når jeg træder til. Håber i finder den rigtige bil for jer.

Mvh

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

24-01-2011 kl. 02:26

Hej igen Martin.

Ja jeg kom til at tænke på om der evt. måske kunne være et alternativ for jer.....Det nærmeste jeg kan komme et er Audi A4 143hk tdi Avant.
Har set priser omkring de 400... for en "ny" fra 2010 med små 12-14.000km på tælleren. Og igen vil jeg gerne pille lidt ved din/jeres bekymring omkring værdi og gensalg. Audi har vist sig extrem god til at holde priser. Og min mening er at det så absolut er et godt køb, hvis ellers i synes bilen er stor nok mv. men det er jeres penge der skal bruges. Blot en indskydelse.

mvh

Profil slettet

Profil slettet

24-01-2011 kl. 06:06

Det må andre jo bedømme ;-) Og til dit spørgsmål kan jeg kun svare at jeg har haft 2 Skodaer, så om det gør mig til expert ? ved jeg ikke, men lidt forstand har jeg altså på biler, som har været min interesse i nu 30 år.

Dette indlæg blev 24-01-2011 14:25 redigeret af dets forfatter.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

24-01-2011 kl. 08:56

Kære T. Nielsen.
Såmænd ingen grund til at blive ophidset, forvekslede dig lige med din "navnebror" Kristensen, formentlig fordi i begge linker til den Superb 170hk ved SMC Køge, så det er selvfølgelig min fejl.

Bortset fra det så undrer det mig stadig at en mand som dig, som åbenbart mener at han er klogere end andre folks børn, anbefaler at købe dyrt for at opnå bedre økonomi/gensalgsværdi.

Du skriver tidligere i denne tråd:
"Men mener der har været en del problemer med den 2,0 140hk diesel. Men er jo samme motor i dem begge. Men i kunne jo kigge lidt efter nogle demo skoda modeller, bla. her på bilbasen. En der har kørt en 5-10-15.000km og som har taget det værste af prisen. Ville jeg gøre hvis jeg var jer.
Obs. Hvis det er helt ny fra forhandler, burde i måske undersøge hvor meget rabat i kan få hvis i tager en elegance 170hk diesel med Dsg gear, kontra den 140hk i har kig på. Er ikke sikker på forskellen er særlig stor. en 170hk er bedre i brugtmarkeds pris.
en god ting at vælge ektra med til skodaen er 3 eget læderrat og disse originale hjul fra skoda Aluhjul , 7,5x18", plus husk at farvevalg kan have indflydesle på brugtpris når du sælger."

Mht. motor er den har været problemer med er den gamle PD 2,0 TDI, hvilket ikke er aktuelt, hvis han skal købe en ny superb, der er med CR motor!
Derudover så er et råd om at det (mht. total-økonomi) er billigst at købe den kraftigste TDI motor med DSG jo fuldstændig i hækken. Gensalgsværdien for 170hk vil nok være en smule højere end en 140hk man. gear version, men det er indkøbsprisen også.
Alt andet lige vil 140hk man. min. være omkring 30-40k billigere end den anden og disse penge vil man kun få en brøkdel tilbage af den dag den sælges... (kan i øvrigt godt se at den ene 140hk der er til salg her på BB er lige så dyr som en 170hk, men det har jo ikke noget med virkeligheden at gøre (eller også er gensalgsværdien ikke højere for 170hk ;-) ))

Så igen; køb det billigste du mener du har brug for! Ekstraudstyr/større motor afskrives hurtigt, så er mildest talt ikke en god investering.

Dette indlæg blev 24-01-2011 09:18 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

24-01-2011 kl. 15:56

Skriver du kun for at brokke dig, ser det ud til. Og med typer som dig er bilbasen og dens brugere ilde stedt. Bare rolig jeg er faldet ned igen.

Iøvrigt kan det jo ikke være min navne bror. Trådskriver omtaler et bil budget på ca 425000,- Så 389 er da billigere for 170hk og noget ektra udstyr. Ved ikke helt hvor du vil hen med disse ting. Men du må jo have et ønske om at høre dig selv tale og blive set på skrift.
Iøvrigt kan jeg se at du fordrejer mine skrevne ord. jeg skriver da intet om at det er billigst....jeg mener at manden muligvis kan holde lidt bedre på restværdi. Ektra udstyr og evt større motor afskrives rimeligt hurtigt når bilen er helt ny, og lige er kørt over kanten. Ingen biler holder godt på den nypris folk har givet. Ligesom en Audi A4 til 485 i listepris kan fås demo til 400-419.000. den første afskrivning er altid den største, men når den er taget er audi eks. god til at holde værdien, hvis man kan snakke om noget der minder om en god forretning. Men jeg sidder ikke her for egen vindings skyld. og ja jeg er måske en smule klogere end mange her på sitet når det gælder indkøb af forskellige modller, priser udstyr mv. Har fundet biler til mange og købt til mange. Utroligt at du vil sidde og fylde siden med brok. Du kan ikke have meget forstand på virkeligheden , biler mv.
Du burde være klogere....Men snu nok til at redigere dit indlæg højere oppe hvor du beskylder mig for at være bilforhandler, og enddog med et andet navn. Godt du fik det slettet så folk ikke kan se hvordan du behandler stoffet her på siden. Iøvrigt har vi jo alle lov til at have en mening om tingene. Så du thomas skal så være glad for at jeg ikke skal rådgive dig eller finde bil til dig. Så du må være helt lettet. Så har du sparet en hel del penge ved ikke at lytte til hvad jeg end måtte have at sige.

her igen kan man se hvor fuld af løgn du er. T.Kristensen har ikke givet noget link til smc i køge. Du er helt galt på den. Jeg har lagt linket her og hos en fyr der skulle oprindlig have noget audi. Plus at du også kommer med usande oplysninger vedr. 140hk modeller. Der står flere til 389 og ikke kun 1 som du skriver!!! og nogle til 385. Alt i alt er du lidt en uheldig mand. Så spar mig for disse usande oplysninger. Husk din ip add er logget hos bilbasen.

Dette indlæg blev 24-01-2011 16:49 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

24-01-2011 kl. 20:26

Til Thomas

For lige at gøre historien færdig så selv du måske kan forstå det, vil jeg lige fortælle dig hvordan det her hænger sammen.

Trådskriver fortæller hvilke 2 biler han har kig på....En skoda superb combi (bemærk elegance model 140hk) og Passat.

Jeg råder ham til at kigge på skodaen. Han udtrykker samtidig bekymring over værdi/gensalgsværdi af bilen. Jeg åbner godt nok med at de 140hk har haft problemer. Ved godt den nye Cr motor er kommet, og kan se at andre i tråden skriver om det. ja det var en lille fejl om du vil. Men jeg ved at på nogle skoda modeller, alt efter udstyr/motor, vil man ofte kunne få store rabatter. Derfor beder jeg ham om at forhøre sig ad, hvad en pris på 170hk med evt. dsg gear vil koste. Chancen for at han vil kunne få en del mere i rabat er stor. Idet det ikke er stangvare som 140hk. prisforskellen fra ny 140hk til 170hk evt med dsg ville måske ikke blive særlig stor idet der tit og ofte gives en del i rabat på top modeller. Nuvel går jeg i en anden grøft, da jeg jo ikke kan vide om manden vil købe brugt eller ny. og når vi så snakker gensalg og jeg fornemmer at dette ligger manden meget på sinde. Ja så sætter jeg priser op mod hinanden. Jeg skipper lidt hans valg af elegance model, og går på en 170hk ambiton, alligevel har den fuld klima og alu mv, mangler dog Xenonlys. men til en pris på 389, og en 140hk til samme pris. Godt nok kørt over kanten, men alt andet end lige har den 170hk taget et stort førstegangs hug på afskrivning. Så hvis han nu kunne forlige sig med en ny/brugt der havde taget det værste af bekymringen, ville bilen sikkert ikke falde så meget i pris, som hvis købt fra ny uden rabat . Og det jeg råder ham til er at undersøge disse forhold. Man må jo da sige at en 170hk til den pris med alu kontra en 140hk til samme pris, sikkert holder gensalgsværdien en anelse højere. Men manden må jo selv finde ud af hvordan man gør/ikke gør. Medmindre han beder om hjælp. Jeg ved der kan være utrolig forskel på priserne alt efter hvilen forhandler der har til salg. Så derfor kan man jo ikke sige noget med sikkerhed. Men man kan vælge den bil der giver mest value for money når man køber. håber du fik fat i hvad der foregår.

Men han kan jo være heldig og få en god rabat på ny 140hk elegance så han kommer i nærheden af den brugte 170hk, ja og så er det jo alt efter ens ønsker. men en sådan vogn vil sikkert tabe mindst 75000 det første år. er jo galt med værditab de første 3-4år. men når og hvis man ligger i budget til bilen ca 425, som en ny 140 elegance koster, kan man jo vælge at tage en næsten ny Audi A4 der har taget et stort tab.

Dette indlæg blev 24-01-2011 20:45 redigeret af dets forfatter.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

24-01-2011 kl. 22:01

T. Nielsen min kære ven ;-)
Tror jeg stopper her, så må andre afgøre, hvem de mener er brokrøven, den "kloge", kan lide at se sig selv på skrift etc.

Dog lige et par bemærkninger.

Manden taler fra start af om lavt værditab, hvilket vel er det samme som god totaløkonomi. Dette rimer jo på ingen måde med at købe en topudstyret topmodel, demo/rabat eller ej.

Mht. redigering af indlægget er det klart at jeg retter en fejl, som jeg jo også erkender i det senere indlæg.

Mht. til linket i tråden om flåderabat på Superb, så var der i indlægget kl. 19:16 i går linket til samme bil som du linker til, men som du ser har BB modereret indlægget, da han henviste folk til at maile ham for et godt tilbud.

Og så lige en lille sød en til dig, som tak for den udbytterige diskussion:

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics.....

Find evt. selv resten ;-)

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

24-01-2011 kl. 23:49

Man operere med 2 begreber. 1 totaløkonomi.2værditab. Du skal glæde dig over at du ikke skal søge job som bil skribent....Når du bliver lidt ældre ved du måske hvad det er jeg har talt om.....ja måske du skulle prøve noget handicap OL.....

obs. med hensyn til det link du taler om, passer dette heller ikke. manden har ikke linket noget til nogen annonce med skoda superb. Han skrev sin email ved skoda fabia.....Såh du må øve dig lidt mere i at læse. Og du skal nok ikke spørge om hvor jeg har denne viden fra ,-)

Ha nu en fortsat god aften.

Dette indlæg blev 24-01-2011 23:54 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

25-01-2011 kl. 17:52

Helt rigtigt at Passat af forrige generation nok ikke er verdens mest driftsikre eller fejlfri bil, men at bedømme en helt ny model ud fra den gamles fejl er da ikke helt fair Jørgen? Bedømmer du også den nuværende Avensis ud fra de fejl den gamle havde?

Må indrømme at jo mere jeg oplever af Toyota's kedelige design og uinspirerende køreegenskaber, jo gladere er jeg for at jeg kører HONDA! Den rådner sikkert lige så hurtigt op som Toyota'en, men jeg sidder da ikke i det mindste ikke og keder mig ihjel bag rattet imens.. ;o)

Dette indlæg blev 25-01-2011 18:03 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

26-01-2011 kl. 04:00

javel, interesse i 30 år.....måske du har valgt den forkerte int. Iøvrigt gælder farvevalg alle nye biler, hvis man skal sælge igen. Så måske du skulle prøve at handle lidt mere med biler. Så finder du hurtigt ud af det.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

01-02-2011 kl. 23:13

Tillykke med valget, det skal du nok blive glad for!

Må man spørge om hvad "et godt tilbud" er?

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

01-02-2011 kl. 23:17

Til info fås den nye Passat kun i 6 ret ordinære farver, hvor Night blue er den mest "udfordrende", så farvediskussion er overflødig.

Dette indlæg blev 01-02-2011 23:27 redigeret af dets forfatter.

bruger siden
11-12-2004

02-02-2011 kl. 00:18

med din nye bil. Din heldige rad....

Jeg tror du bliver rigtigt glad for dit valg..

Held og lykke med dytten

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

02-02-2011 kl. 16:04

Hej Martin.

Tillykke med jeres nye vogn. og ja debatten blev lidt hektisk. Men tror at Thomas godt kan lide at gå lidt på tværs. jeg kan jo se i andre tråde hvordan han råder folk til at købe med mere udstyr, end han giver udtryk for her. men lad det nu ligge. Super hvis i føler i har trukket en god handel hjem.

Mvh

Profil slettet

Profil slettet

03-02-2011 kl. 18:24

http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=16829

Troe det var klogt at vælge Skoda, godt valg :-)

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

04-02-2011 kl. 22:48

jeg håber ikke Skoda deler for meget med vw. Bla. derfor jeg højere oppe oplyste dig/jer om en Audi A4 Avant. Komponenter og andre dele til Audi er noget dyrere end til vw.

Hans Henrik M

Hans Henrik M
bruger siden
01-03-2007

27-02-2011 kl. 09:06

mht. værditab, så taber alle biler usandsynligt meget i værdi. Men jeg synes det er værd at bemærke at mange Passat ejere henviser til meget stort værditab i deres kommentarer til deres ejerskab. Autobilds 100.000 km test af Passaten fik mig til at gå langt udenom den da jeg selv købte (brugt) bil for nylig. Måske er den nye bedre.

Personligt ville jeg vælge Skodaen af de to pga. pladsen.