Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

19-01-2011 kl. 22:34

Hvis det skal være Passat eller Superb skal du i hvert fald sikre dig at det er en Commonrail diesel. Det burde Greenline superb være i hvert fald.

Superb er faktisk en superbil. Den er pæn og nydelig at kigge på. Den har rimeligt godt med udstyr. Den kører godt og lækkert. Den føles som en meget dyrere bil. Eneste anke jeg har på den er at det er den lille 1,6 tdi 105 hk motor. Den er måske lige klejn nok til den store bil. 140 Tdi commonrail er den bedste løsning der.

Mondeo diesel har lige vundet en dyst over Passat Diesel i en test i bilmagasinet. Den kørte bedre var deres konklusion, primært på de små veje.
Mondeo er altså også en rigtig fin bil. Der er rimeligt meget udstyr i en titanium. Gå efter en 140/143 hk udgave.

Insignia er i mine øjne den absolut flotteste af dem du har kig på. De har jo den der version ecoflex med 160 hk og kører næsten 20 på literen, på trods af den har masser af kræfter. Den er lækker både ude og inde. Største minus er at pladsen på bagsædet og bagagerum ikke er overvældende.

Passat Tdi. Hvis det er en 2,0 Tdi pumpedyse, du har kig på, så skal du være OBS på at motoren desværre har et dårligt ry for defekte topstykker og turboer.
Det gode ved den er at det er en god all-rounder bil. Der er god plads i den. Den kører godt og er praktisk. Den kører faktisk også ret langt på literen.

Citroen har i 1,6 Hdi nok den bedste dieselmotor af dem alle. Men igen måske lige klejn nok til den store bil. 2,0 Hdi er nok bedre til den.
Største minus ved den er at det bliver den med største værditab, uden tvivl. Men kendt for at være særdeles komfortabel. Og godt med udstyr.

Et par andre forslag kunne være Honda Accord, Mazda 6(Virkelig flot vogn, hvor du får meget for pengene), Toyota Avensis.

Mazda 6 er nok den hvor du får mest bil for pengene, og den nyeste.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Morten KD

Morten KD
bruger siden
05-12-2005

20-01-2011 kl. 08:01

Nu ved jeg ikke om det er bevidst at du har undladt Renault Laguna III?.. - om ikke andet er det da en bil der fortjener din opmærksomhed :-)

En 08 har taget en mega afskrivning hvorfor du ville have en kæmpe pose penge tilovers til slik og kager.. ;-)

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/renault/laguna-iii/15-dci-110-expression-stcar/419490 -

bruger siden
11-12-2004

20-01-2011 kl. 10:04

Gid det var såvel, at det bare var pga at der kører mange 2,0 TDI der har haft eller har problemer. Men det er desværre ikke grunden.
Kontakt evt FDM. De vil uden tvivl fortælle det samme.
Jeg kender 4 der har Passat 3C, alle med med 2,0 Tdi. Den ene er totalt renoveret i motor pga velkendt problem med topstykke.
Den anden Tdi var bare død.
Den 3. har haft problemer med dyser og gearkasse(DSG)
den 4. havde bare konstant diverse problemer.

Den "nye" faceliftede Passat kører med Commonrail.

Grunden til at der er så mange Passat´er lige pt, er at der lige for nylig er kommet en masse tidligere leasede biler på brugtmarkedet.

Superb er en lækker vogn. Jeg tror du vil blive positivt overrasket.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

20-01-2011 kl. 10:04

Medmindre du har meget store pladskrav ville jeg overveje at rykke en størrelse ned. St.car verisonen af Skoda Octavia, Ford Focus, Golf eller lignende. De kan snildt rumme en barnevogn og oppakning og der er stadig god komfort og fornugtigt udstyr.

Har i øvrigt selv haft en Skoda Fabia st. car som uden problemer kunne fragte 2 børn med barnevogn og oppakning.
Man får selvfølgelig ikke så meget "street credit" som i de store "sælgerbiler", til gengæld har man vel 30-40k kr om året som man "gratis" kan bruge på noget andet (men hvis man skal køre 50-60k om året ville jeg nok også sigte lidt højere).

Hans Henrik M

Hans Henrik M
bruger siden
01-03-2007

23-01-2011 kl. 07:45

Jeg fandt en Insignia sportstourer CDTI 160 Cosmo kørt ca. 60.000 km, og så var der ikke så meget betænkningstid. Købt.

Kører formiddabelt, dog skal jeg lige vende mig til Diesel da jeg kommer fra benzin. Har alt i udstyr inklusive navigation, og på sine 19" sommer fælge ser den bare for fed ud.

Men som en anden skriver er bagsædepladsen ikke overvældende, dog er der fint plads i bagagerum.

En bil jeg også havde i betragtning var Honda Accord 2,2 diesel som jeg synes du bør tage med på din liste af muligheder.