Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

09-01-2011 kl. 13:09

tror jeg ikke der er nogen grund til at være bekymret over.

Ud over, at den skulle "støje" lidt, så er det vist VW-koncernens solstrålehistorie. Her har de faktisk haft succes med at lave et virkeligt langtidsholdbart produkt. Og den stakkels 2,0 TDI motor som har efterfulgt den, har slet ikke samme "respekt" ude blandt brugerne.

Problemet er faktisk resten af bilen (undtagen karossen). Og når jeg læser FDM´s brugttest af Golf - som Skoda deler næsten alt med, så er det ikke mit indtryk at Golf/Oktavia er en rigtig langtidsholdbar bil - altså en man kan køre rigtig mange km. i uden problemer.

Octavia 1,9 TDI plejer at være rasende dyre som brugte pga. deres popularitet. Jeg vil hævde, at du kan finde en tilsvarende benzin med 150.000 - 200.000 mindre på tælleren. Og tager du færre rep. i betragtning og den sparede partilkelfilterafgift på 1000 kr, så er det altså ikke meget du sparer på dieseludgaven.

Endelig bør du tage fremtiden i betragtning: vil du om 4 år kunne sælge en Octavia med 460.000 km. på tælleren?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

09-01-2011 kl. 20:00

Hvis du er heldig kan du køre 100.000km eller mere i uden udgifter/problemer. Hvis du er uheldig bliver det en bil du ikke får andet end problemer/udgifter ud af.
Det er dybest set en lotteriseddel og især hvis du ikke selv kan lave noget teknisk, kan det blive rigtig dyrt.
Med det antal km du kører om året ville jeg ikke gide at tage chancen, men det er jo en smagssag....

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg