Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

09-01-2011 kl. 22:38

Dette indlæg er slettet af en forummoderator.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

10-01-2011 kl. 13:03

Når der stadig er garanti ville jeg ikke betale for en test (selvom den måske kunne afsløre en fejl tidligere) Det er et spørgsmål om hvor meget man vil betale for at være sikker på "at livrem og seler holder".

Som Klaus skriver: pas på med at betale for meget for en brugt, især minibilerne, da brugtpriserne ofte ligger rigtig(for) højt i forhold til en ny.

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

11-01-2011 kl. 12:36

Du skal huske på at med lige netop trillingerne Aygo, C1 og 107 er prisen fra ny faldet gennem tiden pga omlægning af afgifter.
Dvs at prisen skal ligge en del under nyprisen i dag, uanset hvor meget køber har givet for den.
Jeg vil mene at de 3 første år taber de ca 35-45.000 kr i værdi i forhold til den almindelige listepris.

I øvrigt er den nok bedst at vælge en Aygo af de 3, da Toyota har 3 års garanti/100.000 km mod at de 2 andre kun har 2 år.
I øvrigt er der også bedre kundeservice hos Toyota.

Mht udstyr og værditab kommer det an på hvad det er for noget ekstra udstyr. Nogle ting er langt mere værd end andre ting.

Aircon er godt. Det er med til at gøre mere interessant når du skal sælge igen. Men nu er det jo ikke en bil der bliver proppet med udstyr, så det er ikke det der gør de store udsving på den model.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

11-01-2011 kl. 19:11

De har vist lige pt. tilbud på en helt ny aygo til 100.000 med aircon og 3års garanti. det ville jeg gå efter hvis det var mig. HUSK ikke at købe en uden esp!

Mvh

Dette indlæg blev 11-01-2011 19:12 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

12-01-2011 kl. 03:33

Hej Lene.

Esp'en er med til at holde bilen på ret kurs hvis noget skulle ske. Hvad enten det er nødbremsning eller man skal undvige. Og tro mig det virker. Tit og ofte gør esp'en forskellen mellem liv og død, velogmærket hvis man køre almindeligt. ligesom den stbilisere bilen hvis den er på lidt glat/fedtet underlag, der sidder nogle sensorer som måler alt vedr. bilen, og de virker hurtigere en du og jeg kan nå at registrere. Sensor mærker eks. hvis bilen begynder at skride inden man selv gør og slår så det meste af motor kraften fra så der ikke er træk på hjulene, indtil bilen er rettet op.

Mvh

Profil slettet

Profil slettet

12-01-2011 kl. 09:20

Man kan ganske rigtigt køre mange år uden at få brug for hverken abs eller esp (måske på nær de seneste to vintre), men det kan altså noget. Esp systemet går også ind og bremser hjulene enkeltvis for at holde bilen på sporet i pludselige manøvrer.
Her er et klip med nogle andre trillinger. Mini-mpv/varevognene fra Fiat, Peugeot og Citroën. Fiat'en har esp, Citroën'en har ikke. Bedøm selv... :-)
http://www.youtube.com/watch?v=gcZBNJbu3aQ

bruger siden
11-12-2004

12-01-2011 kl. 12:07

ESP redder masser af menneskeliv uden de overhovedet har været klar over at deres liv har været i fare. Det er en grund.

En anden gtrund er at når du nu skal sælge igen på et tidspunkt, så er en bil MED ESP LANGT mere attraktiv end en bil uden.
Kravene bliver jo højere og højere med tiden. Bilerne få mere og mere udstyr.

Så jeg vil også klart anbefale dig at finde en med ESP.

bruger siden
11-12-2004

12-01-2011 kl. 12:10

kan du, som du skriver finde under generelle modeloplysninger.

Og det er også rigtigt at de 3 første år er de værste mht værditab.
Men det er ikke så slemt på de små biler, da de er meget eftertragtet på markedet, fordi de er væsentligt billigere i drift end de noget større biler.