Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
08-01-2011 kl. 10:22
Fiat grande punto er en meget lækker og god bil, som også er billig, det er jo en god ting :-)
En skoda fabia Combi er bedre end at have penge i banken har nogle udtalt, så den holder prisen godt, så den er det dyrer.
I kan roligt købe en 206 sw som nok er det bedste valg, det har gode motorer med 200.000 km garanti ( så husk fuld servicebog ) ellers bortfalder garantien. Rust er heller ikke noget problem.
Den kan have el fejl, men se alle papir igennem på bilen, så du er sikker på ikke at du køber en mandags bil.
Profil slettet
Profil slettet
12-01-2011 kl. 18:02
Jeg vil anbefale en FDM attest, da det finder i gennemsnit 8 fejl. som nemt koster 5000 kr at få udbedret, jeg ved godt at der er garanti på bilen, men vil du selv have opdaget fejlene inden 6 mdr. ?????
Selv på en 4 år gammel bil med under 100.000 km kan der være en del fejl på. Det har jeg selv oplevet og jeg fik heldigvis en FDM attest.
Overvej evt. at handle bil hos ALD carmarket, de giver 6 mdr. 100 % garanti og de er seriøse og de laver bilen uden brok hvis der er noget galt.
Sikkerhed er vigtigt, især når i har børn, så jeg vil ikke anbefale en ældre bil, bare fordi den er billig.
Profil slettet
12-01-2011 kl. 21:37
Det forholder sig sikkert anderledes med eks. Ford eller BMW ? Jeg ved at Golf er en "svær" bil, da ældre årgange kan være bedre en de nye.
Der er også børnesygdomme på nye biler, det kan derfor bedst betale sig at købe en tidl.model da de har fået rettet alle fejl og kommer tit med massere af udstyr til samme pris + de er lidt billigere i indkøb, da der er en ny model under vejs.
Men kontakt evt. FDM, de kender til de enkelte årgange og hvad man skal passe på og hvad man skal være obs. på.
Jeg ved ikke om en Peugeot fra 2002 til bedre end fra 2004 ?
Kaare Lauridsen
bruger siden
21-11-2010
18-01-2011 kl. 10:09
Dette indlæg blev 18-01-2011 10:10 redigeret af dets forfatter.
Kaare Lauridsen
bruger siden
21-11-2010
18-01-2011 kl. 14:03
I forhold til de øvrige biler der her nævnes har både S- og V40 ikke bare et større bagagerum, men også væsentligt mere plads på bagsædet. Det bliver man glad for når der skal monteres 2 barnestole! I det hele taget er der tale om en større bil med bedre plads i kabinen. Og så skal vi ikke glemme at Volvo er kendt for at lave nogle af verdens bedste sæder - det sætter man pris på når familien skal fragtes over længere afstande.
Motorer og drivlinier er bundsolide, og kan beviseligt holde til fantastisk mange, men absolut problemfri km.
Køreregenskaberne for en S/V 40 er typisk Volvo : forudsigelige og sikre, med stor komfort. Er man til den friske kørestil, kan det anbefales at montere et sæt større fælge, det klæder bilen og bidrager til mere direkte køreregenskaber.
Jeg er selv den lykkelige ejer af 3 Volvoer, heraf en S40 2,0, der til fulde indfrier mærkets ry om kvalitet og pålidelighed, en bil jeg på det varmeste kan anbefale!
Mikkel, med dette vil jeg opfordrer jer til at indrage en Volvo i jeres overvejelser omkring familiens komne bil, den vinder på sigt og vil med garanti ikke skuffe jer!
Held og lykke med bilkøbet!
Dette indlæg blev 18-01-2011 17:15 redigeret af dets forfatter.