Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Kenneth Bon Nielsen

Kenneth Bon Nielsen
bruger siden
01-04-2005

04-01-2011 kl. 13:36

En Focus diesel fra 2008 til 130.000? Det lyder nu godt nok for billigt.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

04-01-2011 kl. 14:31

Der er generelt god økonomi i at finde en bil der er et par år gammel, så har den taget det indledende store værditab/evt. en demo (hvis du køber til den "rigtige" pris).´

Hvis du kører omkring 30k km om året ville jeg dog finde en bil der har kørt noget mindre end 100-120k km som du formentlig kigger på. Hvis du køber en bil der allerede har mange km på tælleren passerer du ret hurtigt 200k km og så kan det pludselig blive ret svært at få en fornuftig pris, hvilket betyder at økonomien går fløjten.

Det er i øvrigt ret forskellige størrelser du kigger på? Der er temmelig langt fra en 207 til Focus til 407? Jeg ville gøre helt op med mig selv, hvilken størrelse jeg kigger efter.

En af de mest fornuftige handler i ny bil, i mellemstørrelsen pt. er formentlig Focus, der kan findes som demo med få km. til priser fra ca. 215k (da der kommer ny model om lidt)
Men kan du nøjes med en mindre bil: Peu 207, Skoda Fabia, Renault Clio etc. vil det det formentlig være billigere

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

04-01-2011 kl. 15:17

Ud fra dem du nævner:
Ny demo 207 SW til ca. 200.000
Ny demo focus ca. 200.000
Nyere focus til ca. 130.000, der vil have kørt ca. 240.000 når vi skal skifte igen om 4 år.

Jeg ville glemme den brugte Focus, salgsprisen bliver dårlig med så mange km og du kan løbe ind i nogle kedelige regninger med alderen/km. og den er næppe billigere totalt end de to andre.

207/Focus koster sikkert ca. nogenlunde det samme totalt.
Men jeg ville gætte på at Focus kan koste lidt mere om 4 år.

Jeg ville gå efter Demo Focus, du får meget for pengene ok plads, meget udstyr, kvaliteten er fornuftig etc.

207 er sikkert også ok, men synes man får lidt mere bil i Focus.
Desuden synes jeg at Peu. virker slidte hurtigt/generelt er jeg ikke så imponeret over dem (men det er jo en smagssag)

Dette indlæg blev 04-01-2011 15:18 redigeret af dets forfatter.

Morten KD

Morten KD
bruger siden
05-12-2005

06-01-2011 kl. 08:41

Da min kone og jeg kører i en Renault Clio III dCi 85 hk fra 2009, vil jeg lige bruge tiden til at fortælle lidt om hvorfor vi valgte den frem for en Peugeot 207..

Hdi motoren i 207 (109 hk) forekom os noget støjende og traktorafgtig. Lyddæmpningen i kabinen var ikke specielt god - en del dæk- og vindstøj. Ved bykørsel føltes den lidt tung og træg.

dCi motoren i Clio (85 hk) forekom os langt mere kultiveret og støjsvag. Kabinen opleves også mere lyddæmpet og langturskomforten er helt i top. I dagligdagen er bilen utrolig letkørt og nem at manøvrere.

Feks. denne: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/renault/clio-iii/15-5d-dci-85-expression-st/575261 - kender ikke manden, men prisen virker fair.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

09-01-2011 kl. 19:53

Kommer an på om økonomi er det primære, for så ville jeg gå efter Focus econetic st. car, der tror jeg værditabet er lavest (og den går i øvrigt længst på literen).
Hvis du vil betale lidt for ny model/mere grej, ville jeg gå efter den nye C Max, fin bil (har selv prøvet den). Værditabet vil sikkert være højere på den end den "gamle" Focus model, men hvis du synes udstyret/ny teknologi er det værd.....
Sørg i hvertfald for at få en rigtig god rabat på C-max, det er måske svært lige nu med en ny model som de sikkert sagtens kan sælge leverancerne af, men jeg ville nok forvente min. 40k rabat på en ny som den du nævner, for ikke at blive tørret totalt om 3 år når leasingbilerne kommer på markedet.