Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

02-01-2011 kl. 13:47

Der er uden tvivl fordele og ulemper ved begge valg.

Fordelen ved en brugt er at hvis du vælger den store mellemklasse som f.eks Mondeo, så er der jo taget en gigantisk afskrivning på 2-3 år.
som f.eks. denne Mondeo. Og så er der som regel bare mere udstyr i den større klasse.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/mondeo/20-trend-stcar/470504

Et alternativ kunne være Opel Vectra 2,2 wagon med 155 hk. eller Toyota Avensis 2,0 st.car.

Peugeot 407 er godt nok fransk, men er ekstremt billig. Og de er ikke plaget af rust.

Mazda 6 er også en bil du bør kigge efter.

Skoda Octavia er også et godt bud.

Ford Focus og Opel Astra er også noget du kunne kigge efter.

Fordelen ved de mindre biler, som er nye er bestemt også til at få øje på.
Altså Peugeot 207 SW, Seat Ibiza osv... Problemet er bare at de som regel ikke har for meget udstyr, og komforten og det praktiske er ikke på niveau med de andre nævnte.

Jeg vil give dig ret i at du bør vælge en Benzin. Diesel vil være direkte modigt med dit kørselsmønster.

Nu når jeg sidder og skriver, så tror jeg altså at Skoda Octavia eller FOrd Focus vil være nogle rigtigt gode bud. Det er fine biler, der vil kunne leve op til det ønskede.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

bruger siden
11-12-2004

02-01-2011 kl. 21:50

har MEGET overskud. 1,4 Tsi har jeg kun prøvet i Seat Leon og der gør den det godt. Octavia er lidt større og tungere, men det burde lige være nok, hvis fornuften skal veje tungest.

Henrik V.

Henrik V.
bruger siden
14-04-2005

04-01-2011 kl. 03:10

Næsten nye Ford Focus "demovogne" er rigtig billige nu, pga. af modelskift. Focus er ret rummelig uden at være stor og klodset. Den er kun en smule dyrere end de mindste stationcars. Har haft en diesel - ganske problemfrit. Dejlig undervogn og styretøj. Jf. FDM er det en meget driftsikker bil.
Der er nok flest diesel til salg, men mon ikke du kan finde benzin også.