Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
28-12-2010 kl. 16:58
Selv om en Mercer og Volvo er kendt for at være langtidsholdbare, så er alt jo slidt på bilerne når de har rundet 300 tkm. Derfor må man trods alt påregne væsentligt større udskiftning af diverse sliddele + div.
En Passat kunne ellers være en okay idé, hvis det ikke lige var fordi at 2,0 Tdi med pumpedyse er kendte for svage topstykker og defekte turboer. Men hvis du får den tryktestet og de siger god for den, så er det en fin og velkørende bil, der også er praktisk.
Alfa 156 kører godt og spændende. Men den er ikke ligefrem kendt for at være driftsikker. Og værkstedet ved godt hvad de skal for det når den skal repareres. Og det er IKKE billigt.
Saab derimod er ret driftsikker, men igen kommer det også an på hvor mange KM den har kørt, lige som med Volvo og mercedes.
Hvis jeg var dig ville jeg vælge anderledes, især når du nu skriver at du ikke vil på værksted hele tiden.
Jeg ville vælge en nyere bil a´la. den Mondeo f.eks.
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/mondeo/20-tdci-143-titanium-stcar/271496
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/mondeo/20-tdci-140-trend-stcar/557952
Eller en Mazda 6 som denne:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mazda/6/22-de-163-advance-stcar/542704
Det kan godt være at de ikke er lige så spændende som dem du selv har foreslået, men de er uden tvivl et klogere valg, som vil være billigere for dig i længden.
Per Mørch
bruger siden
08-03-2005
28-12-2010 kl. 17:21
Jeg ville vælge en Honda Accord 2,2, diesel. Evt benzin. Det er en super god bil med masser af motor og iflg mange statestikker er den meget solid og behæftet med meget få fejl.
Har selv haft en Honda Accord 2.0. Super God
Mvh Per
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
29-12-2010 kl. 00:39
Jens Rostrup Lorentzen
bruger siden
06-01-2004
29-12-2010 kl. 17:15
Det fede ved Saab og Volvo's benzin'ere er at de er rimelig potente, eller kan blive det for meget få kroner. Det er ren nydelse med mange HK og drejningsmoment som en lastbil. Vores 9-5 med +220 HK kan gå næsten 15 km/l på langtur (landevej med ca. 90 km/t), ellers ligger vi omkr. 12 km/l
Volvo V70 D5 er absolut også et godt bud. Volvo S60, V70, S80 har efter min mening, den bedste førerplads (og jeg har prøvet BMW). Alt sidder forbandet godt, sæderne er bedre end gennemsnittet og man kan æde km af motorvej uden at blive træt. D5 (eller den nye D3) er absolut blandt det bedste diesel på markedet og er i tilgift meget økonomisk. Set udfra dit budget på 300.000 ville jeg absolut vælge en D5 Volvo. Du skal dog være opmærksom på, at Volvo ikke ligefrem er billig i service. Til gengæld, plejer de ikke at kræve de store eftersyn hvis du går efter en nyere V70. De første modeller havde lidt problemer med slidte bøsninger i undervognen, men jeg mener at der er rettet op på det. Saab er i øvrigt heller ikke specielt billig i service, men når du er ude efter bil i denne klasse, tror jeg ikke der er ret meget forskel på prisen på service.
Jeg er ikke den rette at spørge om VW. Den sidste jeg havde var en TDI med 130 hk. og den kostede pænt meget i vedligehold. Dernæst synes jeg VW's biler er meget stive. Der er ikke meget fest over dem, så hvis det endelig skal være "røvsygt" er en Toyota Avensis stc. D4D et langt bedre bud. I modsætning til Saab og Volvo vil en Toyota Avensis eller Passat holde prisen bedre, men man køber jo ikke for at sælge igen :-)
Mercedes E er en habil slider, men for 300t får du jo kun en frikørt taxa... Der er absolut intet galt med en frikørt taxa hvis den er klargjort rigtig, men har man ikke den store interesse i biler og deres teknik, ville jeg holde mig fra dette. Mercedes havde store problemer med rust i deres W210 model, men 211 modellen der kom i 2002, burde være ganske godt sat sammen.
Alfa 156 er flot... Så kort kan det siges. Ok, 2,4 JTD maskinen er en ren perle. I sammenligning med de ovenstående vil jeg gå så langt som at sige, at den er skruet dårligt sammen, selvom motor, gear og undervogn er rigtig godt, men resten af bilen lever desværre ikke op til de gode elementer i bilen. Dernæst er pladsen ved bagsædet katastrofal set i forhold til de andre.
Når du nu er oppe i det prislag burde du måske kigge BMW 5 serie også.
Håber at jeg har hjulpet dig lidt nærmere din nye bil.
Mvh Jens
Profil slettet
31-12-2010 kl. 13:44
Jeg vil ligesom nogle af de andre foreslå en Mondeo. Vi har selv en Mondeo og efter 180.000 km har vi kun skiftet en støddæmper og en skrue til varmeskjoldet (udover det normale slitage, bremsekloder osv.). Den kører forrygende godt og kan fås til fornuftige priser. Der er et stort udvalg, så du burde kunne finde en, der passer til jer, som ikke har gået alt for langt.
Hvis du vil vælge en Volvo, som jeg også selv holder meget af, kan du jo køre til Sverige og få lavet service. Det er en hel del billigere og vi har selv gjort det med vores tidligere bil, en V40.
Held og lykke med jeres bilvalg.
Jens Rostrup Lorentzen
bruger siden
06-01-2004
31-12-2010 kl. 16:02
Det er altid godt med nogle gode input og som du kan se bliver de ved med at komme. Nu kan du så bestille en uges ferie, for du er vist nød til at prøvekører lidt forskelligt :-)
Nogen er til Iphone og andre vil "nørde" med Android. Den nemmeste og hurtigste måde at finde ud af det, er ved at sætte sig bag rattet. Som sagt kørte jeg en tur i en 9-5 og var solgt, men det betyder jo ikke at det virker for dig. Jeg føler mig nu også godt hjemme i en V70.
Ud og kør, så kommer resten af sig selv.
Godt nytår til dig og resten af slænget herinde.
Jens
T i
bruger siden
17-06-2006
02-01-2011 kl. 10:47
I øvrigt kan du formentlig købe en ny 140hk diesel Combi til omkring 400k (rabat kan forhandles) og stadig køre billigere end i de to andre....
Dette indlæg blev 02-01-2011 11:06 redigeret af dets forfatter.