Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

24-12-2010 kl. 11:33

Det er helt normalt, bilens computer "indregner" en vis sikkerhedsmargen, ligesom alle bilers speedometer viser lidt for meget.

Din bil fejler ingenting, det ville da være værre hvis den sagde at du kunne køre 125km og så kører du tør :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

24-12-2010 kl. 11:41

Det er meget normalt, har i ikke se Top gear hvor de kørte over 100 km på "dampe" hvor computeren var helt i bund.

Så det kan lade sig gøre, men det helt rigtige er jo at når den viser 0 km tilbage, så har man 10-20 km til at finde en tank.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

25-12-2010 kl. 13:53

Det er godt nok noget af en fejlmargen der er kodet ind på bilens computer. Jeg er dog helt sikker på at der ikke er noget galt med bilen. Sådan er den bare kodet.

Så hvis du reelt løber tør for benzin en dag, så skylder du vist kvajekage til alle dette forums brugere... hahaha...

Jeg vil nu også mene at det er normalt med en form for "buffer" så man godt kan nå til nærmeste tank. Det var der også på min Mondeo, dog ikke lige så stor. Jeg blev også noget nervøs en dag, da jeg så at der stod 0 km tilbage inden jeg løb tør. Men jeg slap med skrækken.

Jeg ved ikke om det kan ændres via en VAG-COM tester, der kan man jo ændre så meget andet.
Det ville jo nok være mere seriøst hvis den kun havde 2-3 liter tilbage når den sagde 0.