Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
02-01-2011 kl. 08:49
Kenneth Allan Jalving Lystlund
bruger siden
21-12-2004
02-01-2011 kl. 13:20
Jeg kan kun fortælle om Grande punto som vi har to voksne og tre børn 7,3,3 år. Det er en Dynamic med klima og fartpilot med 75 hk og vi er meget glade for den. Vi har haft den i knap to år (22 måneder) og kørt 70000 problemfrie kilometer i den.
Vi har været 14 dage i Italien i den, uden vi havde brug for tagboks på den og vi havde to paraplyklapvogne med samt tøj og sengetøj m.m. i bagagerummet.
Vi kører meget med trailer og vi har også et par gange kørt med vores campingvogn til jylland samt falster uden problemer.
Der er ikke skiftet nogen sliddele på den endnu og har kun været til de forskrevne service. Vi kan varmt anbefale Fiat Grande Punto.
Mvh.
Kenneth
T i
bruger siden
17-06-2006
03-01-2011 kl. 10:40
Jeg ville lade være med at fokusere så meget på at købe under 100k (medmindre du har en særlig grund til dette).
Totalomkostningerne ved at købe en bil til 120-130k kan sagtens være lavere end en til 99k.
Som du selv er inde på skal du køb en af de nyeste modeller for at få bedst sikkerhed, brændsstoføko. etc.
Personligt ville jeg overveje at udvide budgettet en smule og kigge på nyeste model af: Opel Corsa, Ford Fiesta, Toyota Yaris og Skoda Fabia. Disse kan findes fra omkring 115k og opefter (med a/c) og mht. afskrivning etc. tror jeg du er bedst kørende her.
Men det er jo i høj grad en smagssag, så du må ud og prøve nogle modeller
Dette indlæg blev 03-01-2011 10:41 redigeret af dets forfatter.