Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
30-11-2010 kl. 15:01
Ja det er nok muligt. Men det kommer helt an på dine evner til at forhandle.
I teorien kan det være at du kan forhandle 10-15.000 kr ned, hvor jeg måske kun kan forhandle 1500-2000 ned på den samme bil. Det er derfor meget individuelt.
Så jeg tror ikke at man kan komme med en tommefingerregel.
Du må prøve at beslutte dig for hvor meget du vil give for bilen, og så se om du kan forhandle der ned.
Eller i stedet for nedslag i prisen, kunne service, nye dæk eller lign være noget i kunne forhandle om.
I teorien kan det være at du kan forhandle 10-15.000 kr ned, hvor jeg måske kun kan forhandle 1500-2000 ned på den samme bil. Det er derfor meget individuelt.
Så jeg tror ikke at man kan komme med en tommefingerregel.
Du må prøve at beslutte dig for hvor meget du vil give for bilen, og så se om du kan forhandle der ned.
Eller i stedet for nedslag i prisen, kunne service, nye dæk eller lign være noget i kunne forhandle om.
Thomas Frost
bruger siden
26-09-2004
01-12-2010 kl. 12:24
Punkt 1) Dit kropssprog skal vise du er ligeglad, om du får bilen eller ej. (så lad være med at tage konen med,,,,,,). Parker bilen som om det absolut ikke er noget, når du kommer tilbage efter prøveturen. De kunder der kører bilen pænt ind i en bås og bruger en masse tid i bilen efterfølgende sender signaler om, at det godt kunne være noget.
Punkt 2) Beslut dig for hvad du vil give for bilen. Og lad være med at gå på kompromis. Sæt dig ind i markedet. Men vær seriøs når du vælger at sammenligne med andre biler (brug kun biler med samme udstyr, km osv)
Punkt 3) Lad være med at ærgre dig, hvis du ikke får ham ned i din pris, men vær cool. Ellers ender du bare med at lade følelserne spille ind.
Punkt 2) Beslut dig for hvad du vil give for bilen. Og lad være med at gå på kompromis. Sæt dig ind i markedet. Men vær seriøs når du vælger at sammenligne med andre biler (brug kun biler med samme udstyr, km osv)
Punkt 3) Lad være med at ærgre dig, hvis du ikke får ham ned i din pris, men vær cool. Ellers ender du bare med at lade følelserne spille ind.