Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

18-11-2010 kl. 13:39

120 km motorvej hver dag taler for en diesel, men der er jo forskellige forhold der skal indregnes. Diesel er generelt dyrere i miljøafgift og indkøb - og er den uden partikelfilter er det så tusinde kr. oven i pr. år.

At du jævnligt kører ture af 10 km sker der ikke noget ved med en diesel - da du jo blæser lange ture på motorvejen ofte (det er specielt en fordel hvis du køber en med partikelfilter).

Alternativet kunne være en af de nyere TSi'er (turbo) fx. 1.4 TSI med godt moment og meget lav miljøafgift og forsikring.

Jeg kan nævne en række biler mindre end v70 men med god plads bagi plads:

skoda octavia (meget rummelig), diesel eller TSI (alternativ golf st.car)

Kia ceed st.car diesel
hyundai i30 st.car diesel
Foregående mazda 6 diesel model
Ford mondeo diesel foregående model
peugeot 407 1,6 diesel st.car
vw passat diesel 1,9 eller 2.0
Ford focus diesel (men man skal vist passe på med 1,6 diesel)
Opel Astra diesel

Der er jo også mpv-udgaver: mazda 5 diesel, vw touran, opel meriva o.s.v..

Der er helt sikkert andre gode bud jeg ikke lige har tænkt på.

Dette indlæg blev 18-11-2010 13:43 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Emil Olsen

Emil Olsen
bruger siden
09-10-2003

18-11-2010 kl. 13:46

Hvis du er glad for din Renault, så ville jeg snuppe sådan en her: http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Renault-Laguna-III-1,5-dCi-110-Expression-st.car-5d_ID926600047.htm

Kvaliteten skulle være blevet forbedret kraftigt de seneste år, og afskrivningen har været høj.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Emil Olsen

Emil Olsen
bruger siden
09-10-2003

18-11-2010 kl. 15:35

http://www.bilbasen.dk/nyheder/renault-gode-nyheder_ID27955.htm

Samtidig mener jeg at Renault stadigvæk tager et stort værditab i starten, og derfor kunne det meget vel blive min næste brugte bil...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg