Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

17-11-2010 kl. 12:43

Du får mere plads især i kabinen i en Focus.
Men især bagagerummet i en Fabia Combi er stort, så den kan også sagtens rumme en familie med barnevogn.
Mht. til bedre bil tror jeg egentlig at begge er i en fornuftig kvalitet. Men Forden er nok lidt mere "lækker" og kører lidt mere sporty.

Så du må ud og prøve begge, jeg er ikke i tvivl om at Fabia'en kan løse opgaven (og er den med de laveste totalomkostninger), men vil du betale lidt mere for at få lidt mere plads/"lækker" fornemmelse skal du nok overveje Focus.

Men hvis du vælger Focus, så få den billigt.
Der kommer ny model om lidt, så den gamle/demoer sælges med rigtig store rabatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Thomas Dahl

Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004

17-11-2010 kl. 13:57

- er der jo det aspekt der hedder udseende :-)
Og hvor Focus'en blot ser ordinær ud, er Fabia'en decideret uskøn......

- men du bliver under alle omstændigheder ikke snydt af hverken den ene eller den anden af de to - glimrende biler - på det tekniske plan.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

17-11-2010 kl. 14:05

Jeg synes klart, at du skal gå efter Focus'en, da den både er større og langt mere velkørende end Fabia.
Dertil kommer, at Ford's Collection udgaver er rigtig godt udstyret, så også her vinder Focus.

Jeg ville dog overveje, om en Focus TDCi 90 Trend Collection måske er et bedre køb en den nævnte ECOnetic udgave.
I det daglige er der nok ikke store forskelle i forbruget på de to, og da det nok er muligt at få en meget bedre pris på en Trend Collection end på en ECOnetic (måske ca 20-30.000 kr i forskel), selvom listeprisen er den samme, så kan det så rigeligt opveje den lidt højere ejerafgift.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

18-11-2010 kl. 21:50

Listepriserne på de to er ens, men jeg er ret sikker på, at forhandlernes avance er meget bedre på en Trend Collection.
Jeg har to venner, der uafhængigt af hinanden har købt helt nye Trend Collection TDCi 90 hk til 200.000 kr. Ford forhandleren skal bare presses lidt.
Den ene ven ville faktisk have haft en ECOnetic, men den kunne forhandleren ikke tilbyde til en pris under 225.000 kr.
Jeg skal dog lige sige, at de købte deres biler for hhv. ca 6 g ca. 9 måneder siden, så der kan være sket en mindre regulering af priserne siden.
Helt generelt mener jeg, at brugtpriserne på Focus med netop denne motor er alt for høje i fht. hvor billigt de egentlig kan købes helt nye.