Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

12-11-2010 kl. 19:15

Reg. afgift skal betales til staten for overhoved at kunne få Danske plader på bilen. Og det bliver næppe billigt.
Du kan prøve at finde en tilsvarende bil her på basen, og tage prisen og gange med 0,63. Det er cirka det beløb du nok skal regne med at skulle betale i afgift.

Der skal også betales Grøn afgift på bilen. Som vist er på 5500 kr om året.

Så skal der betales forsikring. Og på så ny bil, skal der nok betales både ansvar og kasko. Den pris kan svinge meget alt efter anciennitet, Alder, Bopæl, Kørselsbehov osv... Jeg vil tro et sted i mellem 7000-20000 kr lander du nok.
BMW er som regel dyre at forsikre her i landet.

MHT forsikring, så prøv forsikringsluppen.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Emil Olsen

Emil Olsen
bruger siden
09-10-2003

12-11-2010 kl. 19:20

Årlige afgifter er det som hedder "grøn ejerafgift". Det afhænger af bilens forbrug jf. EU-normen. Så vidt jeg lige kan se er din bil opgivet til 10,4km/l og koster 5.500kr per år.

Forsikring er meget individuelt. Det afhænger af din alder, antal år uden skader, hvilke andre forsikringer du har i selskabet mv.. Generelt vil jeg mene at det billigste man kan få en fuld forsikring (kasko + ansvar) er ca 3.000kr/år for en super fornuftig bil som elitebillist. En BMW 325i er desværre ikke en "lækkerbisken" for forsikringsselskabet, så her vil de nok være mere grådige. Jeg ville ikke være overrasket hvis buddet var ca 8000kr/år...

Dette indlæg blev 12-11-2010 19:26 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg