Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
11-11-2010 kl. 15:31
Dog er der også en del tilfælles. Bl.a. De er begge velkørende. De er ret praktiske.
Største ulemper ved Ford´en er at de er kendt for at ruste hvis de ikke har fået ekstra behandling og de lider normalt større værditab end en Passat.
Største ulempe ved Passat´en er at 2,0 Tdi er kendte for ødelagte topstykker, turbo osv... Kan nemt løbe op i en regning på 30.000+...
Og jo flere km den har kørt, jo større er chancen.
En fordel ved Passat er at der er rigtigt mange muligheder for ekstraudstyr, som f.eks orig Navi, Kurvelys osv.
Fordelen ved Mondeo er at de som regel har mere standardudstyr, bl.a. varme i forrude.
Jeg kunne forestille mig at Passat kører lidt længere på literen.
Men ellers er det en smagssag synes jeg.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
12-11-2010 kl. 05:45
I har kig på 2 gode biler.
Det er rigtigt at Passat TDI 2.0 har ry for at ødelægge topstykket, men når man ser hvor mange sælgere der kører i netop denne bil, kan man foranledes til at tro, det har noget med måden de bliver kørt på.
Mondeo har problemer med at de soder til, og skal renses ved hvert service.
Hvad der er bedst er nok smag og behag, men personligt ville jeg vælge Passaten.
Hilsen Lars.
Henrik Y. Jensen
bruger siden
10-11-2004
14-11-2010 kl. 18:52
I skal derfor vælge den bil I befinder Jer bedst i og synes kører bedst. Sørg for at den bil I køber har fuld servicebog og se evt. fakturaer for det der er lavet... Rust problemet på Ford skulle de have efterkommet på de nyere biler (dvs. efter 2005).
Mht tilsodning så skal I spørge en erfaren mekanikker hvordan en diesel skal køres (altså hvis I ikke ved det i forvejen), men i hovedtræk er det således; kør stille så længe den er kold (lave omdrejninger), sørg for at køreturene er så lange at den bliver gennemvarm/temp nålen står mellem kold og varm, "skyd den af" en gang i mellem så den kan blive blæst igennem...
God jagt