Bilbasen Forum
Indlæg slettet
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
04-11-2010 kl. 22:56
Hvis du vil spare nogle penge, er det bedst du ligesom nu skriver hvilken bil og farve mv du kigger efter, og om det er nyt eller brugt og hvor meget du max har til dette køb. Så sidder der helt sikkert mange herinde, der måske lige ved hvor der står en sådan bil, og måske også den billigste på markedet. Ja så bliver du guidet til muligvis det bedste køb.
Mvh
T i
bruger siden
17-06-2006
05-11-2010 kl. 12:11
På den anden side, kan han skaffe den rigtige bil, til den rigtige pris (og jeg ville heller ikke nøjes med 20k under prisen (medmindre det er en meget billig bil vi taler om) kan du selvfølgelig overveje det.
Men husk at det netop er privatkøb og at du ingen garanti rettigheder har efterfølgende og sørg for at få ordnet inden en handel (alt monteret etc.), få evt. FDM test etc. og lad nu være med at skrive under på noget/overføre penge etc inden handlen finder sted.
Personligt ville jeg nok lade være, da han lyder som en noget kreativ sjæl, hvor der er mange muligheder for ærgelser efterfølgende. Jeg ville istedet kigge på de biler der ellers er til salg og evt. handle privat med en anden (der rent faktisk er "privat").
Dette indlæg blev 05-11-2010 12:12 redigeret af dets forfatter.
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
05-11-2010 kl. 16:44
Altså privatkøb vs forhandlerkøb.
Ved forhandlerkøb får man nogle rettigheder som man ikke får privat.
Så du må først og fremmest gøre op med dig selv om du vil købe privat eller via forhandler.
Dernæst må du jo vurdere manden som en hvilken som helst anden privatsælger.
Men hvis du ikke har forstand på privatsalg så hold dig væk.