Bilbasen Forum
Indlæg slettet
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
01-11-2010 kl. 23:36
Det er en noget lille bil at køre på motorvejen med i regn og blæst. Der er også det faktum at du nok ikke skal regne med de 30km/l, de sluger noget mere ved motorvejskørsel. Jo større liter volumen er på motor i bilen, jo mindre skal den arbejde. Vil tro du opnår bedst økonomi hvis du tager en 1,6-2,0 diesel.
Mvh
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
02-11-2010 kl. 00:29
Men du kan også vende det hele på hovedet og sige : at hvis det spiller en rolle på økonmi at bilen kan køre 25-30km/l på motorvej, ja så kan du købe en billigere bil, enten et andet mærke eller en let brugt, til eks 30-40.000kr billigere end du har afsat. Så er der også til brændstof. Men husk nu at du kan trække kørsel fra i skat.
Man kan også få Renault Clio dci til omkring 150.000,- http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Renault-Clio-III-1,5-dCi-68-Expression-5d_ID226603898.htm og en med lidt større motor og fuld klima http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Renault-Clio-III-1,5-dCi-85-Expression-5d_ID121500714.htm.
Men kan se eks. her på bilbasen er der en del polo til salg, eks. en 3dørs hvid polo til 174000 1,2tdi bmt, også forskellige farver i 1,6tdi 90hk til små 200.000
Dette indlæg blev 02-11-2010 00:54 redigeret af dets forfatter.
Matias Brunbakke
bruger siden
03-02-2010
02-11-2010 kl. 09:29
vi kiggede på ny bil i marts/april måned.
mens vi kiggede på biler, begyndte vores ene bil (den der skulle skiftes) at få problemer med at køre, derfor var det vigtigt at vi kunne få bilen med det samme. vi var også inde og prøve en polo, men fik på samme tid af vide at der var en del vente tid. vi sprugte så om der ikke var en demo bil, som vi kunne købe, altså en bil der var indregistreret og som man kunne prøve.... problemet var vare at fordi at polo var så eftertraktet en model, så have en kun én diesel og én benzin og kunne derfor ikke sælge den. men det er jo efterhånden ved at være længe siden, og det kan være, at du kan være heldig.
Ang. at køre langt på literen.
jeg regner selvfølelig med at det er en diesel du køber.
Du skal finde ud af hvor turboen begynder at arbejde (antal omdringere), for at kunne køre langt.
f.eks. vi har en mazda 3, hvor turboen tager fat omkring 1750 rpm, hvis jeg køre i højste gear med 80 i timen, så tager den ca 1600 rpm, og køre lige godt 20 på literen, men hvis jeg køre 90-95, så køre motoren ca 1800 rpm og nu køre den omkrig 28 på literen.
T i
bruger siden
17-06-2006
02-11-2010 kl. 11:35
Prøv også 1,6tdi versionen, den motor kører noget bedre/mere stille end den 3 cylindrede sparemotor der er i BM-versionen.
Som andre skriver er der mange bud på biler der kører langt på literen, Ford Fiesta, Skoda Fabia, Opel Corsa, Seat Ibiza mfl. så vil foreslå at du kommer ud og kigge/prøve lidt forskelligt, undersøg evt. hvilke mærder der tilbyder billig forsikring, hvis du ikke har nogen anciennitet i forvejen.
Mht. økonomi, så fokuser på afskrivning, forsikring etc. Brændstoføkonomi fra 20-25 km/l flytter måske 3-4000kr om året hvis du kører 50.000km året og hvor du kan påvirke det en del med din kørestil. Værditab/forsikring etc. kan koste meget mere ved valg af den "forkerte" bil.
Endelig er bil jo en smagssag, så undgå at det hele bliver økonomi, vælg også efter hvad du bedst kan lide. Skulle det så koste et par tusind om året er det vel en ok pris for at få den bil man bedst kan lide
Har i øvrigt selv kigget på Polo for nylig, men leveringstiden var simpelthen for lang, så købte en Fabia 1,6tdi som jeg er ganske glad for....
Dette indlæg blev 02-11-2010 11:42 redigeret af dets forfatter.
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
02-11-2010 kl. 17:40
Polo'en er en fremragende bil. Det samme er Ibiza'en og sikkert 15-20 andre biler som vil passe dit pendlerbehov fint. Og helt ærligt, så vil den samlede økonomi ikke være voldsomt forskellig fra model til model.
Så når din kærlighed nu er faldet på Polo'en så forstår jeg ikke hvorfor du ikke gifter dig med den istedet for at vælge den du elsker næst mest.
Der er pt ca 60 poloer til salg her på bilbasen med årgang 2010, heraf virker de fleste som demo biler med o eller kun ganske få km. På alle måder er dette fløjtende ligegyldigt at en bil har kørt f.eks 5.000 km. Som regel kan du få den med nyvognsgaranti og den er jo også som ny indvendig. Tro mig, når du har kørt 5 km i den spekulerer du ikke mere på at du har købt den "brugt". Hvis du så ovenikøbet kan få den lidt billigere end en spritny så får du måske lidt udstyr gratis med i prisen som du ellers skulle have betalt for hvis du bestilte en ny. Og med den store efterspørgsel der er på Poloen får du sikkert intet forhandlet i prisen på en ny.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
02-11-2010 kl. 19:51
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
02-11-2010 kl. 20:13
Dette indlæg blev 02-11-2010 20:36 redigeret af dets forfatter.
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
04-11-2010 kl. 11:31
26,3 eller 23 km/l - hvis du kører 50.000 km om året taler vi om en forskel på 2500 kr årligt. Vel at mærke hvis begge holder sit snit!
Mht omdrejninger og valg af motor - prøv dog en tur i begge biler på motorvej og så beslut dig ud fra hvad du oplever i stedet for at begynde en større teoretisk diksussion om emnet. Så kan du jo selv vurdere om merprisen er det værd for dig. SÅ svært behøver det altså heller ikke at være at købe bil :-)
T i
bruger siden
17-06-2006
08-11-2010 kl. 10:10
Men total økonomien er sikkert nogenlunde ens for en Polo/Fabia, måske med en svag fordel til Fabia'en pga. den noget lavere indkøbspris.
I andre sammenhænge fortæller du meget om, hvor fed den Ibiza du åbenbart har bestilt er, men i forhold til værditab etc. er der nok ingen tvivl om at den klarer sig ringere end både Polo/Fabia, så forstår ikke helt din pointe....
Bilkøb er netop en smagssag..
Mht. Fabia synes jeg faktisk at den (også med faceliftet) har fået en meget fin front, mht. bagenden er ikke noget specielt
Polo'en er lidt det samme: pæn front, men bagenden er heller ikke noget specielt....
T i
bruger siden
17-06-2006
08-11-2010 kl. 12:04
Mht pris har jeg vist ikke nævnt at man sparer 15-20k, men så vidt jeg kan se er listeprisen ca. 20k lavere for en Fabia 1,6TDI i forhold til en tilsvarende Polo, så helt skævt er dit bud jo ikke ;-)
T i
bruger siden
17-06-2006
08-11-2010 kl. 14:26
Jeg vil råde dig til at oprette en tråd selv istedert for at "springe ind" i en anden, så får du flere svar.
Derudover skal der mere information til om bilen model/motor etc. , dit kørselsbehov, økonomi etc. for at kunne svare på spørgsmålet.
Profil slettet
29-11-2011 kl. 20:35
Elian Eid skrev:
Jeg skal til at købe mig en bil, der kan køre rigtig langt på literen.
Jeg skal pendle fra Aalborg til Aarhus hver dag, så leder efter en bil der kan køre meget langt på literen, og det skal være diesel.
Jeg er kommet frem til at en ny polo bluemotion vil være en rigtig god ide, da den kører 30 km/l, men derudover ved jeg ikke noget om den.
Jeg er kvinde, så I dette tilfælde passer det at kvinder ikke ved så meget om biler, så jeg spørger pænt om der nogen der måske kan hjælpe med gode råd angående polo'en?
Er forsikring og vægtafgift på sådan en bil dyr og hvilke fordele er der ved den når man skal køre så meget frem og tilbage hele tiden?
Håber virkelig der er nogen der vil hjælpe!
hej elian.
hvilken bil købte du så.
mvh kenn