Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
29-10-2010 kl. 18:57
Ang. indstigning mv. Jeg syns at en colt som du selv har nævnt er let at indstige. Den har en god stor døråbning og den går langt op i taget. der selvfølgelig andre biler der er nemmere og mere komfortabel at indstige. Ford C-max og opel mevira. Også Suzuki splash/opel agila er neme at komme ind i og man sidder højt. Som hdi har skrevet, er disse biler også nemme at komme ind og ud af. Personligt syns jeg at Ford C-max er den nemmeste, begge sæder foran er højde justerbar, og bag sæderne er lidt højere end normalt. Men i skal ta ud og prøve at indstige de forskellige modeller. Stig normalt ind i dem flere gange, ligsom i skal prøve at indstige dem ved at vende ryggen til døråbning/sæde og så sætte jer ned. Derved får i en rigtig god fornemmelse af hvilke biler der på den måde passer ind i jeres hverdag mv.
Husk at for nye biler gælder det lidt at man skal køre lidt frisk i dem, og brændstof økonomi er først rigtigt til stede ved ca 15-20.000km for benzin motorer og ca 10.000km for diesel. Så det koster lidt ekstra i det man kalder tilkørsels fasen. De Fabriks opgivne tal passer kun ved en gennem varm motor og kun 1fører af 75kg, dertil kommer der vejr og vindforhold og dæktryk der kan afgøre hvor langt i reelt kommer til at køre.
Obs. et familie medlem ha en opel agila 1,2benzin, køre i snit 19km/l og der er ingen problemer med bilen overhovedet. Suzuki splash er helt den samme bil som opel agila, men suzuki giver et års garanti mere.
Og husk nu lige at alt ikke er brændstof økonomi, bilens afskrivninger mv er langt større andele. Tit og ofte hænger mange sig i om bilen køre 17 eller 20km/l, denne forskel på eks. 3km/l koster jo som sådan ingenting. Sørg for at få kvalitet for pengene. Jeg kender ikke indstigning på skoda fabia. Men ellers ville jeg ha sagt iskulle ta en fabia 1,2tsi (86hk) den køre vist 19,2km/l og er kvalitet.
Men held og lykke med valget
Mvh
Husk at for nye biler gælder det lidt at man skal køre lidt frisk i dem, og brændstof økonomi er først rigtigt til stede ved ca 15-20.000km for benzin motorer og ca 10.000km for diesel. Så det koster lidt ekstra i det man kalder tilkørsels fasen. De Fabriks opgivne tal passer kun ved en gennem varm motor og kun 1fører af 75kg, dertil kommer der vejr og vindforhold og dæktryk der kan afgøre hvor langt i reelt kommer til at køre.
Obs. et familie medlem ha en opel agila 1,2benzin, køre i snit 19km/l og der er ingen problemer med bilen overhovedet. Suzuki splash er helt den samme bil som opel agila, men suzuki giver et års garanti mere.
Og husk nu lige at alt ikke er brændstof økonomi, bilens afskrivninger mv er langt større andele. Tit og ofte hænger mange sig i om bilen køre 17 eller 20km/l, denne forskel på eks. 3km/l koster jo som sådan ingenting. Sørg for at få kvalitet for pengene. Jeg kender ikke indstigning på skoda fabia. Men ellers ville jeg ha sagt iskulle ta en fabia 1,2tsi (86hk) den køre vist 19,2km/l og er kvalitet.
Men held og lykke med valget
Mvh
Dette indlæg blev 29-10-2010 20:08 redigeret af dets forfatter.
Søren Michael Dybkjær
bruger siden
10-12-2006
01-11-2010 kl. 19:14
Fiat 500 leveres nu med en helt ny 2 cyl. 85HK og + 25km/L. Den har god plads til loft og et "acceptabelt" bagsæde. En fordel er måske at den leases fornuftigt inkl. serviceaftale. Prøv den ;-)