Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

22-10-2010 kl. 12:10

Hej Martin.

En simpel søgning på 2010 Focus Diesel afslører at der er 110 stk. til salg alle årg. 2010, langt de fleste er demobiler som feks: http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Ford-Focus-1,6-TDCi-90-ECOnetic-st.car-5d_ID299302506.htm
Til 207.900,-
På baggrund af den pris, mener jeg ikke at du bør give mere end ca. 220.000,- for en fabriksny, alternativt, så køb dog en Demobil.
Der står rigtigt mange rundt omkring.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

22-10-2010 kl. 12:23

Hej.

Jeg har to venner, der uafhængigt af hinanden har købt en Focus st.car Tdci 90 hk Collection til 200.000 kr - og endda fra to forskellige forhandlere (hhv. Silkeborg og Kolding mener jeg det var).
Så jo, det kan lade sig gøre. Ihvertfald kunne det for et lille års tid siden, og jeg kan ikke se, hvrorfor de skulle være blevet dyrere siden.

Det er korrekt, når "Audi S4" siger, at man får et stort tab på en fabriksny Ford. Men det gælder altså kun, hvis man betaler den fulde nypris. Køber du sådan en Focus til 200.000 kr, tror jeg ikke, at du får en lavere afskrivning nogen andre steder.

Og dette gælder så iøvrigt også for stort set alle andre bilmærker, som sælger med store flåderabatter - og det vil sige stort set alle de etablerede mærker, som du ser sælgere og firmabilejere køre rundt i.

De sidste Vectra'er, før Insignia tog over, blev solgt med rabatter på over 70.000 kr, og Avensis kunne allerede fra første dag den stod hos forhandleren, købes med rabatter på over 50.000 kr.
Købte du sådan en Vectra eller Avensis til fuld pris, ville du også få en sindsyg høj afskrivning.

Når alt dette så er sagt, så er sådan en Focus en fremragende bil til prisen. Tager man prisen i betragtning, er de umniddelbare konkurrenter nok Kia Ceed og Hyundai i30. De to koreanere tilbyder en bedre garanti, men når det kommer til udstyr, kvalitetsfornemmelsen i kabinen og ikke mindst køreegenskaberne, så er Focus langt foran. Og sammenligner man 90 hk dieselen med den 90 hk udgave, som man finde i f.eks. i30, så er Focus også langt foran. Motoren er mere støjsvag, har færre vibrationer, og er desuden en del mere omdrejningsvillig. Dette mødfører også, at Focus er og føles en del hurtigere end de andre to.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

22-10-2010 kl. 14:18

Nu er det altså ikke sådan at fordi du kunne købe en Vectra 2,8 Turbo med 70.000,- i rabat, så skal man pinedød have 70.000,- i rabat på ALLE modeller fra Opel og Ford.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

22-10-2010 kl. 17:19

Lidt lisom Henrik P skriver, ikke mere end 220,- for den. Jeg vil godt gøre opmærksom på at der jo kommer en ny snart. Men du kan jo ringe lidt rundt og forhøre dig ad hvad de kan gøre det til de forskellige forhandlere. Ja man kunne jo også tage en C-max tdci 109hk, demo biller til 229,- har jeg set.
Syns også fords vejledende priser er noget opskruet. Nu kommer der jo nye modeller næsten over hele linien.
jeg selv har kig på den nye C-max, men vil ikke købe den til de priser de lister op. Jeg vil ha prisen som da jeg købte en ny C-max sidste år, ellers ikke. Overvejelserne går også i retning af at lease en bmw

Dette indlæg blev 22-10-2010 17:25 redigeret af dets forfatter.