Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

20-10-2010 kl. 02:00

Pyha den er svær. men som en del siger, kan det være træls at kære rigtig mange km i en forholdsmæssigt lille bil. Alternativt er at gå lidt op i pris, og kigge lidt på den nye Oktavia 1,6Crdi 105hk. I vil føle jer bedre tilpas i den, og det er meget vigtig med det km antal du her taler om. Men alt er jo smag og behag. oktaviaen køre og styre rigtig godt. I vil kunne få 4års garanti på den, og det er en yderst populær vare at skulle sælge igen. Ta en Ambiente model med klima pakke og fartpilot, så er i godt rustet.

Ang. Finansiering, så tag et kig på Sweed bank også kaldet bank med hjerte. Kun 10% i udbetaling og rest over 7år, og en rente på kun 4,64%. Har selv brugt dem, og det fungere godt.

Held og lykke

Mvh

Dette indlæg blev 20-10-2010 07:59 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

20-10-2010 kl. 08:04

Hvis i tager en oktavia comi til omkring 250-260, let brugt fra i år. Vil i ca kunne få 140-160 for den igen når i sælger den igen. Er en meget atraktiv bil for mange. Økonomien vil her være mindst lige så god som i de 2 du har nævnt. Sælg den igen når den nærmer sig de 180.000km.
Det koster ikke ret meget at få financieret de sidste 50-60.000. Tænk over det og evt tag ud og prøv en. Håber jeg er tilgivet for at bringe en anden bil i spil, men i får så meget mere for pengene. Nu ved jeg godt at vi alle prioitere forskelligt, men det er rigtig mange og lange km vi her taler om. Så det ville jeg gøre hvis det var mig. Og 4 års garanti er godt med de mange km i skal køre, især når vi snakker diesel. Oktavia comi 1,6 tdi 105hk med den nye comenrail motor.

Mvh

Dette indlæg blev 20-10-2010 08:08 redigeret af dets forfatter.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

20-10-2010 kl. 13:13

Med små 50.000 kr årligt vil jeg tænke i helt andre baner.
Hvad med en Hyundai i30 crdì?
90 hk udgaven i Classic Plus kan fåes til 200.000 kr inkl. bl.a. aircon, alufælge og sædevarme.
Med 5 års garanti uden km begrænsning, har du stadig garanti på bilen, når du runder de 200.000 km.
Og hvis du vælger at sælge den efter ca. 4 år / 200.000 km, vil du sikkert stadig kunne få en fornuftig brugtpris for den, da du kan sælge den privat med 1 års garanti.

Profil slettet

Profil slettet

20-10-2010 kl. 15:22

Dette indlæg er slettet af en forummoderator.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

20-10-2010 kl. 17:55

Joe som sådan har du lidt ret men det er altå en comenrail motor, derfor satte jeg C'et ind. At man fra skodas side vælger stadig at fastholde tdi, er en fejl. Som køber uden alt for meget viden, kunne man jo komme til at tage den gamle tdi 105hk, dog på en 1,9 liters motor, pumpedyse. Så derfor. har lige tjekket betegnelsen. den hedder Tdi cr .....

Dette indlæg blev 20-10-2010 17:57 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

20-10-2010 kl. 18:03

Den har altså en noget stiv og mindre komfortabel undervogn i forhold til andre inden for samme mærke. Men jeg mener selvfølgelig at alt er smag og behag. men han får altså noget mere ud af at investere i en Oktavia Combi, med clima pakke og fartpilot til godt 250. Dette er selvfølglig min personlige mening, og siger det ud fra at han taler om at pendle en del på motorvejen, og RIGTIG mange km. Ellers ville jeg såmænd også anbefale Fabia, Men oktavia er mere retningsstabil, men ok den koster lidt mere til at starte på. Iøvrigt vil jeg tro at disse Oktavia der til salg fra 2010 med få km på tæller fra ca 250 vil man kunne få lidt i afslag, sikkert en 10.000kr og så ser billedet altså anderledes ud. Og den har endda taget det første hug på afskrivning.

Dette indlæg blev 20-10-2010 18:15 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

21-10-2010 kl. 15:29

Hej igen Simon.

tak for dit svar. Nej jeg kan da godt se at en oktavia bliver dyrer, men var bare de mange km på vejen, og hvis i så havde råd, var det ialfald en god investering. Jeg må så støtte op om det Jesper E skriver, en fabia med en 90hk diesel, jeg smider lige et link til en her. om den er noget for jer eller i vil ha en ny....Men den her kan sikkert også presses i pris. http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Skoda-Fabia-1,6-TDi-90-Ambiente-Combi-5d_ID195002188.htm og denne her er også int med fuld klima og fartpiolt, http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Skoda-Fabia-1,6-TDi-90-Ambiente-Combi-5d_ID247101470.htm . Husk at det er en stor fordel for jer og ved gensalg at få med fartpilot og fuld klima, også selv om det skal betyde at i måske må ta en let brugt demo for at få pengene til at passe.

Mvh

Dette indlæg blev 21-10-2010 16:06 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

22-10-2010 kl. 17:12

Hej Simon. Det Jesper E også skriver om er den med større liter volume ikke skal arbede så hårdt og dermed mindre brændstof forbrug, dette gælder især ved motorvejs kørsel fra 110 og op ad. men ok jeg forstår dig da godt, men jeg vil stille spørgsmålstegn ved om den 1,6 tdi cr ikke er minst lige så økonomisk ved de hastigheder, og var set ud fra at jeg ku forstå du skal pendle en del på motor vej. men jeg håber du bliver glad ved din fabia. Det skulle være rigtigt kram også.