Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

18-10-2010 kl. 20:16

Jeg tror ikke der er 10-15tusinde eller mere at hente i rabat. Mit bud er omkring 6000 kr. i udstyr - da prisen på bilen er forholdsvis lav.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Christian Bjørklund

Christian Bjørklund
bruger siden
31-10-2007

19-10-2010 kl. 12:40

Hej

Lige et indspark - Som en anden i trøden er inde på, så handler det om kostpris for forhandleren - Så det er dér hvor forhandlerens kostpris er lavest at der kan sættes ind.
Har tidligere selv fået inkluderet Service omkostningene for 1.og 2. service - Det er en meget lav kostpris for forhandleren, men stadig de samme kroner/ører for dig - Det ku også være Service for x-antal kr.
Held og lykke
;Vh Christian

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

19-10-2010 kl. 23:43

Mit gæt er hvis du er lidt heldig, skal du måske give 142-145.000 alt ialt med de ting du gerne vil have forhandling om.

OBS: Hvis du ringer til din lokale forhandler og lader ham vide at du er lokal, og at du vil høre hvad han kan gøre de ting til du har nævnt, inde i dette ligger en let skjult ting (at får på fornemelsen at du er klar til at handle og at du er seriøs, men ikke pjatter med pengene, og det vigtige...at han ved at du vil sikkert ringe rundt til andre for at høre på pris. Jeg vil tro du vil få et nogenlunde godt tilbud ved din lokale forhandler, velogmærket hvis han er "normalt tænkende".

Held og lykke

Mvh

Dette indlæg blev 19-10-2010 23:48 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

20-10-2010 kl. 01:28

Prøv at ringe til Terminalen Esbjerg og spørg efter Troels. Vil tro at han kan hjælpe dig/jer.

Mvh

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

20-10-2010 kl. 07:58

Det syns jeg lyder som en god ide....Er spændt på hvad du kan få et tilbud på.

Profil slettet

Profil slettet

20-10-2010 kl. 15:19

Dette indlæg er slettet af en forummoderator.

Profil slettet

Profil slettet

21-10-2010 kl. 11:52

Vi plejer at:

1. Bede om tilbud et sted og derefter tage det med til en anden forhandler i nærheden. Typisk vil en forhandler give et godt tilbud hvis de forventer at de "får" lov til at lave serviceeftersyn på bilen.

2. Tilbuddet skal indeholde alt udstyr, så tænk det godt igennem. Jeg synes det er sværere at få rabat når slutsedlen er underskrevet (Hvis man kommer på mere udstyr man gerne vil ha' med)

3. Check noget som dæk/fælge op mod f.eks. CDOF.dk

4. Medmindre det er specielle måtter vil jeg aldrig tage det med. Det tager jeg som en selvfølge. (har aldrig oplevet andet på de 7 biler vi har købt)

5. Vi har oplevet afslag på op til 40.000. Men det var også biler i klassen over I20. Den seneste var en Polo købt i år på gule plader. Her var afslaget 13.000.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

22-10-2010 kl. 17:27

Hej A

Har du fået kigget på sagerne?? er lidt nysgerrig omkring det. Om eks. du har fået nogle gode tilbud.

Mvh

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

22-10-2010 kl. 20:12

Ib Lassens forestilling om rabat er helt ude i hampen på en bil til 150.000 kr. De andres bud er mere fornuftige.

Men Men men, pas på du ikke stirrer dig blind på rabat! Som andre siger så gå efter en lokal forhandler. hvor fedt er det at spare f.eks 2.000 kr og så skulle køre f.eks 100 km hvis der opstår noget med bilen??

Og set i lyset af at du nu er på vej til at binde dig til en årlig omkostning på måske 40-50000 kr så virker det dumt at bruge al for meget krudt på at spare f.eks 2.000.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

23-10-2010 kl. 11:40

Jeg syntes at du skal lytte til Jan Nielsen.

Hvis du er typen der kører til "Langtbortistan" for at spare 1.000,-
Så falder servicen betragteligt hos den lokale forhandler, fabriksgaranti eller ej, så kommer den slags kunder ikke just først i køen den dag du har brug for den lokale forhandler.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

23-10-2010 kl. 17:44

Måske er dette spørgsmål til dig uden for tråden, men prøver alligevel.

Det går på hvis man vil hente en halvdyr bil hjem fra tyskland, næsten ny. Hvordan er reglerne for at man slipper for at betale afgift af udstyr mv ?? og er der ikke noget med at bilen helst skal have kørt eks antal km mv, og være eks antal måneder gammel, så man får nogle fradrag.

Håber du kan svare på det.

Mvh