Bilbasen Forum
Indlæg slettet
T i
bruger siden
17-06-2006
04-10-2010 kl. 13:56
Med det budget og pladsbehov i har skal i efter min mening ikke koncentrere jer så meget om km/l. Brændstofudgiften udgør alt andet lige en begrænset del af udgifterne.
Om det skal være benzin/diesel afhænger af jeres kørsel: Mange km min. 20-25.000/år og generelt længere ture er diesel en god ide. Færre kilometer/korte ture er benzin at foretrække.
Personligt ville jeg gå efter en bil der er max 5-6 år gammel med max 150.000km (gerne under 100.000) . Så er der stadig mulighed for at få en relativ moderne/sikker bil med lidt udstyr etc.
Sørg for at få en med ESP/ESC (elektronisk stabilisering ved udskridning) Aircondition er også en rigtig god ting.
Jeg ville kigge på en Skoda Fabia Combi (st. car). En 1,4 Ambiente (benzin) fra ca. 05/06 med aircon, fartpilot etc. kan findes til ca. det du nævner. Det er en fin lille bil med stort bagagerum, der sagtens kan rumme en barnevogn.
Derudover er der eks Peugeot 206 SW, lidt større Fiat Stilo, Renault Megane, Peugeot Partner, Ford Focus, Opel Astra, Evt. Ford Mondeo (stor)
Så ud at kigge på hvad i kan lide. Men som sagt ville jeg gå efter Skoda, alternativt en Opel Astra, Ford Focus/Mondeo hvis i skal have mere plads.
Har ikke så meget tiltro til de franske/italienske biler der er lidt ældre, så dem vil jeg ikke anbefale. Men der er selvfølgelig forskellige holdninger/erfaringer med dette.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
04-10-2010 kl. 14:37
Mvh
Michael N
bruger siden
06-04-2005
04-10-2010 kl. 15:01
Der er relativt mange på markedet og det er en af de bedre Renaults med masser af bagage plads og 5 stjernet sikkerhed.
Nissan Primera St.car, den er måske lidt dyrere men er en dejlig og solid bil
Men Prøv lige at køre ud og se en Citroen Berlingo - i vil glæde jer hver eneste dag i skal have ungerne ind i bilen, barnevognen med osv....den er ikke køn og der findes biler som kører bedre... men ingen er så praktisk.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
04-10-2010 kl. 20:37
Jeg har kun et suplement: Citroen Xsara st.car med 1,6 motor kan i måske også kigge på. iflg min kammerat der er tidligere citroen-mekaniker, så er lige den model rimeligt forskånet for de store fejl. Og i den kan man få en relativ ny bil for de 80.000.
Men jeg ville nok også hælde mere til Ford Focus eller Opel Astra, da de er nogle ret fornuftige og praktiske biler.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
06-10-2010 kl. 11:35
Jeg siger ikke, at det ikke kan lade sig gøre, men sjovt bliver det ikke.
Fabia har et stort bagagerum for klassen, men det gør den altså ikke til en stor bil.
Hvad med benplads i bag, når børnene bliver lidt ældre? Eller afstanden fra en barnestol på bagsædet til forsæderyglænet?
Gå istedet efter en Mondeo st.car fra ca. 2001-2004.
Den kører fremragende, er langt mere rummelig og mere sikker end en Fabia.
Her er et eksempel, som ikke har kørt så langt, men stadig passer med jeres budget.
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Ford-Mondeo-1,8-Trend-st.car-5d_ID158700566.htm