Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

03-10-2010 kl. 00:37

Måske er min kommentar lidt ved siden af det du ønsker. Men mine tanker går på at du jo kan få en oktavia med 105hk iden nye dieselversion, og i elegance model , til listepris 279. en evt rabat er muligt, måske en 15-20 i rabat. ja så har du en større bil, og hvis du køre relativt mange km, kan det nogle gange være en fordel. golf 6 er absolut også en mulighed. Er ikke ret meget mere i fks. afdrag over en given periode. Men jeg syntes det er relativt mange penge for poloen, hvis man sætter tingene over for hinanden. Men jeg ved godt at folk vægter tingene forskelligt, og nogle på grøn afgift mv. I de 2 bud på biler jeg her er kommet med, tænker jeg også på gensalgs værdi. En diesel er altid mere værd i gensalg, hvis den øvrigt ligger i det rigtige segment.....så som den meget populære golf 6 og eks Skoda oktavia stationcar. Disse biler vil have en hæj gensalgs værdi. Men personligt syns jeg også du vil få mere for pengene. Men alt er smag og behag.
Men kan iøvrigt kun ønske dig held og lykke med hvad du end vælger.

Mvh

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

04-10-2010 kl. 12:45

Hej enevold.

langt hen af vejen, så er det jo to ens biler du vælger imellem :-)
Personligt så ville jeg klart vælge den bil jeg bedst kunne lide ( men det gør du da forhåbentligt også)

Vedr. værditabet, så vil Seatén være den du mister mindst på i kroner og øre.
Det er en udbredt misforståelse at En VW Polo (eller anden VW) har et lavt værditab.
Den prisforskel på 20.000,- vil år efter år blive mindsket og til sidst vil de 2 biler være det samme værd, at tro andet er naivt.

Profil slettet

Profil slettet

04-10-2010 kl. 16:35

Dette indlæg er slettet af en forummoderator.

Profil slettet

Profil slettet

04-10-2010 kl. 17:00

Hej Enevold.

Jeg har købt en Polo med 1,6 TDI 90 hk i comfort. Netop pga. sæder valgte jeg at købe sportsæder som sidder i Highlinen. (Kan så kun fås med Læder/Alcantara, så det er lidt smådyrt, selv på gule plader). Desværre var det ikke muligt at få kombinationen af 1,6 TDI og DSG i andet end comfort. Bortset fra det er jeg superglad for bilen, den kører her efter ca 2500 km lidt over 20 km/l. Motoren er dejlig smidig og jeg synes den er ok mht. trækkraft til hverdagen.

Mht ratbetjening af radioen bruger jeg det aldrig i vores anden bil. Det er nok bare en gammel vane, men jeg synes det er nemmere at bruge knapperne på radioen.

Når alt kommer til at ville jeg bare vælge den bil der 'sagde' mig mest. Hvem kan spå om afskrivningen?

Der er dog spørgsmålet om levering. Jeg købte min primo marts og fik den aultimo august. Rabatten var ca 13.000 (igen på en gulpladebil), så der kan forhandles.

Vh, Thomas

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

05-10-2010 kl. 21:02

Hej igen.

Ja alt er smag og behag, og som du har læst af de mange input, er værditabet muligvis større på Ibiza, og hvad jeg har hørt er at Ibiza måske synger på sidste vers. Måske kun rygter. Men du skal da købe den bil der tiltaler dig mest, alt andet er jo spild af tid og som sådan også penge. Der er jo intet ved at gå og betale for en bil, som du måske kun syns om. Tag den hvor du siger og føler Waau eller noget. Så er det det rigtige valg for dig.

Mvh

Profil slettet

Profil slettet

05-10-2010 kl. 22:30

Dette indlæg er slettet af en forummoderator.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

07-10-2010 kl. 20:15

Total fanboy mentalitet eller?

Jeg har en Peugeot 207: ergo er det den fedeste bil.

Jeg køber en Polo: ergo er det den fedeste bil.

Måske lidt erkendelse af at ens egen smag ikke nødvendigvis er facitlisten....

Men tillykke med den nye bil.