Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

27-09-2010 kl. 11:11

Hej Brian.

Jeg forstår godt at du vil have en "sjov" bil, hvem vi ikke det :-)
Jeg syntes dog at du skal have fokus på meget andet end den grønne ejerafgift, det er altså småpenge på et bilbudget.

Hvad tror du et stort service incl. tandrem koster til en af de ovennævnte biler ?
eller 4 nye dæk ?
Benzin og ikke mindst afskrivning ?????

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

27-09-2010 kl. 20:44

Hej Brian.

Hvis dit kørselbehov er stort nok til en diesel bil ku det være løsningen.

For som en anden skriver er de biler du nævner ret gamle når de "kun" koster 180.000 Så der skal ihvertfald sættes nogen penge af til rep.

En anden mulighed ku også være en 2.0 benzin motor den vil jo under alle omstændigheder være noget mere kvik end din Octavia, og stadig køre okay på litteren.

Efter min mening vil det nok være det mest fornuftige kompromi, men selvfølgelig ikke det sjoveste.

Hvor mange km køre du årligt?

Hilsen Flemming.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

27-09-2010 kl. 21:27

Jeg synes der er kommet flere udemærkede forslag.
Både Volvo V70, Mazda 6 2,3, Mondeo V6 osv videre er fine forslag.

Men hvad med Opel Astra Wagon 1,6 Turbo med 180 hk. eller Opel vectra 2,0 turbo Wagon med 175 hk? Især med Astra kan du få en forholdsvis ny model med fornuftigt km-tal men som også har masser af power, især i forhold til din nuværende Octavia. De 65 hk og turbo er en voldsom stor forskel.

René Valin

René Valin
bruger siden
01-02-2004

28-09-2010 kl. 18:56

Hvad mener du med den gang havde man ikke samme grønne teknologi??? Det er 11 år siden at Lupo 3L blev født, hvis det ikke er grøn teknologi, så ved jeg ikke hvad er, den har affødt en masse teknologi som bruges i biler verden over idag.. Bla. start stop funktionen..

Henrik M.

Henrik M.
bruger siden
20-02-2005

28-09-2010 kl. 21:46

Ville klart vælge en Saab 9-3 1,8t HIRSCH Sport Combi. Den har fremragende køreegenskaber, et rigtig fint og sporty design og så er den kvik. Volvo V70 er også en lækker bil, men sporty er den ikke - til gengæld er der mere komfort i den end i Saab'en - men prøv en tur i dem.