Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

24-09-2010 kl. 13:08

Jeg har haft en Mondeo V6 st.car fra 2004. Det var en rigtig lækker vogn der kørte godt og var særdeles praktisk.
Da min mondeo var til service på et tidspunkt fik jeg så netop en Mazda 6 2,0 st.car som lånevogn. Mazda´en kører uden tvivl også rigtigt godt.
Men jeg må ærligt indrømme at kvalitetsfornemmelsen er altså en del højere i Mondeo end Mazda 6. Jeg ved godt at driftsikkerheden er højere i Mazda. Men Min egen mondeo virkede bare som en meget dyrere bil.

Der er lidt fordele og ulemper ved begge.
Rust er problem for begge.

Motormæssigt virker 2.0 i Mazda som noget kvikkere end en 2.0 i Mondeo.

Pladsmæssigt vinder Mondeo stort.

Udvendigt design vinder Mazda i mine øjne, da den trods alt er noget mere dynamisk og sportslig at kigge på.

Indvendigt vinder Mondeo, da kvalitetsindtrykket er på et væsentligt bedre niveau. Mazda virker desværre lidt plastikagtig.

Støjniveau er lavere i Mondeo.

Udstyrmæssigt er de rimeligt lige. Begge har en del standardudstyr.

Hvis Motoren betyder meget for dig, altså hvor stærk den er, så vælg en Mondeo V6 170 hk. Den er så meget bedre end Fords 2,0. Den er lidt bovlam. Selvfølgelig er den dyrere i forsikring og grøn afgift. Men kører kun lidt kortere på literen end 2.0.

I mazda er 2,3 166 hk meget interessant. Men der driller forsikringen sikkert også. Men en 2,0 i Mazda 6 er rigeligt. Den er væsentligt kvikkere end en Mondeo 2,0.

Hvis jeg skulle vælge mondeo igen, så helt klart MOndeo v6 med enten 170 eller 204 hk.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

bruger siden
11-12-2004

24-09-2010 kl. 16:25

der er også ret stor forskel på den gamle model Mazda 6, som er den han har kig på, og den nye model. Der er sket mange forbedringer på den nye.
Men tag ikke fejl, jeg synes skam rigtigt godt om Mazda 6, både gamle model og især den den nye.

Men der er ret meget plads i Mondeo, der kan Mazda ikke være med...

Mht plastiksnak, ja så er det nok mere at man kan se med det blotte øje, at det ikke virker som samme kvalitet. Men det er selvfølgelig en smagssag.

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

26-09-2010 kl. 11:56

Hej Jesper.
Jeg ved ikke hvilken bil du kører, men jeg nyder tit mit instrumentbord, rører ved det og glæder mig over hvor flot og lækkert det er.