Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

20-09-2010 kl. 13:49

Kører selv ca. 15.000 km/år og har kørt en Touran 2.0 TDI i tre år uden det har givet anledning til problemer med partikelfilteret (eller nogen andre ting forøvrigt.)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

20-09-2010 kl. 13:56

Kører også ca. 15.000 km/år og vil gerne skifte bilen ud med den nye Golf Variant. Lidt usikker på hvad det vile betyde med en 1,2 105 hk bluemotion kontra en 1,6 105 hk TDI bluemotion så jeg lavede en beregning over alle udgifter og måtte konstatere, at dieseludgaven var sølle 191 kr dyrere/md (indregnet udgift til banklån, ejerafgift, brændstof og forsikring men ikke værditab.)
Personligt tror jeg så den lille ekstraudgift/md langt opvejer værditabet når bilen skal sælges en dag. Dieselbiler er og bliver populære og værditabet tror jeg vil være større på en benziner vs. diesel så mit valg er blevet dieselbilen. (Og så kører en dielelmotor jo også bare anderledes behageligt.)

Profil slettet

Profil slettet

20-09-2010 kl. 16:07

Sikke noget sludder at en dieselmotor generelt bukker under ved kørsel på 15.000 km/år.
For det første melder historien ikke noget om kørselsmønsteret (måske 2-3 dage med lange ture og bilen så holder i indkørslen ugens andre dage) og for det andet ville der generelt være meget mere bevågenhed på samt omtale af dieselbiler, hvis de skulle blive ødelagt af småture.
TSI'en har også været inde i mine overvejelser - og starter nu allerede med en 1,2 og ikke 1,4. Som skrevet tidligere om de to biler jeg overvejede så er der kun lille prisforskel/md 1,2 TSI kontra 1,6 TDI.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

20-09-2010 kl. 18:21

Der kommer inden for 1-2månder en helt ny Ford C-max, en 5personers udgave og en 7pers med skydedøre bag. Måske det var noget. Tag et kig på den tyske ford hjemmeside.

Har læst om en prøvekørsel af en af de nye C-max benzin 150hk eccoboost og powershift 6trins gearkasse, den skulle efter sigende køre pisse godt. Der kommer også en 2,0Tdci med 115hk og powershift.

Alt er smag og behag, men det skulle være en helt ny bil, ny bund mv, nye motorer.

Jeg syns personligt at den nye C-max tegner lovende.

Tag et kig på dem.....

Mvh

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

20-09-2010 kl. 18:54

Opel Insignia 2,0 CDTI ST 160 HK, kunne være en spændende løsning det er ihvertfald en af de smukkeste biler som Opel har lavet i mange år. Jeg har prøvet denne diesel og den gør det fint...du kommer ikke til at mangle kræfter.

Opel Insignia 1,8 ST 140 HK dårlig motor som støjer og er sløv..den ville jeg gå udenom.

Jeg tænker i skal starte med at finde ud af om i kan undvære en MPV og nøjes med en alm st.car.

S-max er måske et godt bud, idet den kører fantastisk og har masser af plads.

Jeg syntes dog at Peugeut 5008 er et frisk alternativ.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

24-09-2010 kl. 23:40

Hej

Jeg vil også helt klart anbefale en benzinmodel til jer. Det passer absolut bedst til jeres behov. Det er lidt satset at vælge en diesel når i ikke kører længere. Risikoen for at bilen soder til er ret stor. Så den regning kommer til at smadre hele jeres budget.
Det kan godt være at en diesel måske er opgivet til 18 km/l, men hvis det er små korte ture, når den næppe mere end 13. Hvor en Benzin med fornuftig motor nemmere kan nå det den er opgivet til.

Så af de biler du har foreslået, som er diesel vil jeg undlade at kommentere, med mindre du finder en Benzinudgave.

Opel Insignia med 1,8 benzin skal du gå langt uden om. Motoren er helt forkert i den flotte bil. 1,6 turbo med 180 hk burde være noget.

Alternativt kunne Skoda Superb st.car 1,8 Tsi med 160 hk være noget for jer. Flot, velkørende og praktisk bil, der også har en pæn økonomi.

Den faceliftede Mondeo st.car burde også være noget for jer. Den fåes vist nok i en 1,6 med turbo og vist nok ca 150-160 hk. Den kunne være interessant.