Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

18-09-2010 kl. 19:44

Det jeg har hørt og læst ang c-max og træk, er at en 2,0tdci (136hk) gør det til ug kryds og slange. Man kan ikke rigtigt mærke man har noget på krogen. Hvis jeg var dig ville jeg KLART gå efter 2,0 (136hk) Iøvrigt med 6gear og altid 17-18 på literen.

Ang det du har kig på....altså en 109hk diesel, ville jeg passe på med. Det er en 1,6liter og de har det med at ryste ved træk pga for dårlige svinghjul mv. En 2liters maskine kan klare det uden at brænde noget som helst af.

Obs. Har selv haft en 90hk tdci, og den rystede lidt ved blot at trække sig selv i anden gear ved accelration. Bilen som sådan køre ellers fremragende, men de kan have problemer med svinghjul og kobling, så derfor en 2liters maskine at anbefale.
Mvh

Dette indlæg blev 18-09-2010 19:49 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

19-09-2010 kl. 17:36

Har snakket lidt med min ford forhandler om evt. køb af C-max, han syns jeg skal tage den nye model der kommer om ca 1-2 og en halv måned, idet den er og skulle være en helt ny bil overalt, og med nye motorer. Han mener samtidigt at priserne bliver rimelige, lidt som den gamle model, bare en bedre bil.

Jeg kan her liste lidt op vedr. motorer.....Benzin kommer med 105, 125,150,182hk Diesel Tdci kommer med 95,115,140,163hk. den 115hk tdci med et moment på 270nm kommer i en 1,6 med 6gear, og en 115hk 2,0 med powershift 6gears automatik.

Står lige nu selv og vil købe, men jeg tror jeg vælger min forhandlers råd om at vente et par måneder og så tage den nye. Så hvis andre her i forum går med de samme tanker, så tænkt lige over det. Altså hvis vi taler helt ny bil. Den kommer i 2 versioner, en 5dørs og en grande C-max med skydedøre bag. Tjek evt den tyske hjemmeside fra ford, der kan i se hvilke udstyrsversioner, motorer mv. Den kommer til salg i tyskland midt november.

Jeg tror at den nye C-max og grande C-max bliver en stor sælgert.

Ang det at nogen vil forøge effekt på en Tdci, skal man passe på med. Svinghjul og kobling vil sandsynligvis ryge sig en tur, ligesom hvis der er garanti på, smutter den også. mit råd er at lade være med at pille ved dem.

mvh

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg