Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
06-09-2010 kl. 13:31
Men har i stort nok kørselsbehov til en diesel? I bør jo minimum køre 25.000 km om året.
En anden ting er at 2,0 tdi pumpedyse hos VAG ikke ligefrem kendt for at være ekstremt driftsikker. De er kendte for defekte topstykker og smadret turboer og lidt til.
Men når de kører, så kører de til gengæld godt, og kører ret langt på literen. Over 18 kan sagtens lade sig gøre.
Om det er dumt at købe sådan en, er svært at sige. Du kan være heldig og finde et pragteksemplar, men desværre også det modsatte.
Jeg synes bare det er mange penge for noget der er så brugt. Der må kunne findes noget andet der er væsentligt mindre brugt.
Jeg ville ikke turde købe sådan en bil, så hellere erkende jeg ikke har råd til en Passat. Og så "nøjes" med en af dens konkurrenter.
For du skal huske på at de 20-40.000 kr af det den koster er nok bare pga emblemet foran.
Men når det nu er sagt, så er der bare bunker af muligheder for eftermontering af alt muligt udstyr til sådan en bil, som f.eks læder kabine, kurvelys, navi osv...
MHT udstyrsniveauer så er Highline den bedst udstyret, dernæst sportsline. Så mener jeg det er trendline og comfort til sidst.
Men det kan være svært at vælge da mange netop har fået eftermonteret en masse udstyr. Så du må vurdere hver enkelt bil.
Du kan nok godt finde en Comfort med mere udstyr end en highline....
bruger siden
11-12-2004
06-09-2010 kl. 13:38
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Ford-Mondeo-2,0-TDCi-130-Trend-st.car-5d_ID563601568.htm
Passat bliver jo trods alt også en gammel model til næste år.
Profil slettet
06-09-2010 kl. 17:42
bruger siden
11-12-2004
06-09-2010 kl. 18:55
André:
Jeg er såmænd ikke Passat-skeptisk. Jeg kan godt lide Passat, og vil bestemt heller ikke afvise at jeg kunne finde på at købe en hvis jeg kunne finde en med den rette motor, og til rette pris.
Men jeg forholder mig bare til kendsgerningerne, og det er vel trods alt det mest rigtige at gøre?
Jeg har haft ejerskab af en Toyota. Men er bestemt også til tyske biler.
Profil slettet
07-09-2010 kl. 05:40
Prøv at klikke på Martin´s navn, så vil du se at han køre i en Opel, og at han drømmer om en Audi A6.
Så kort sagt jeg tror ikke Martin har noget mod VW, han er blot realistisk!
Min holdning til en Passat tdi med 200.000km bag sig, er at man sikkert godt kan finde en fin brugt der er kørt pænt og holdt service osv. Og som godt kan køre 100.000 mere inden der kommer en turbo der skal skiftes eller andet.
Jeg har en kollega som har en Passat, hans turbo var færdig efter 225.000km. Sidste år fik han skiftet kølekompressor til klima.
"Bare" sådan 2 udgifter der kan nemt løbe op i 20-25.000kr.
Så Mads, du skal bare ha lidt penge i baghånden til uforudsete udgifter.
Held og lykke.