Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
06-09-2010 kl. 12:18
Jeg vil også starte med at kondolere.
Jeg er faktisk ret enig med Jørgen. Som han siger er begge biler relativt nemme at komme af med til en fornuftig pris, hvilket nok vil være bedste løsning for dig, hvis du ikke føler at Fabiaen er stor nok.
Men for en 10-12.000 kr. burde det være muligt at få træk på Fabia og nogle gode vinterhjul.
Men som Jørgen nævner bør du holde dig til en benzinbil pga dit kørselsbehov.
Men hvis du vælger at sælge begge biler, og har fundet ud af hvor mange penge du har til en ny bil. Så kan du bare skrive herinde igen. Folk er generelt hjælpsomme med at hjælpe andre med at finde den rette bil.
T i
bruger siden
17-06-2006
06-09-2010 kl. 12:28
Mht til brændstof er der ingen tvivl om at dit kørselsbehov klart taler for en bil med benzinmotor.
Hvis du evt. vil beholde Octaviaen skal du være opmærksom på at en dieselbil vil ikke have godt af de relativ korte ture (2x15km om dagen). Hvis du jævnligt kører længere ture, vil dette dog kunne afbøde de værste problemer med koks/rensning af katalysator etc (men benzin er stadig at foretrække).
For evt. at råde dig med hensyn til bilvalg skal vi nok vide lidt mere: pladsbehov, økonomi, ønsker mht. udstyr/komfort etc.
Hvis økonomien er en væsentlig faktor tror jeg dog ikke at du kan gøre det meget bedre/billigere end at beholde Fabia'en. Den er billig på alle måder og som du skriver, ved du hvordan den er blevet passet etc.
Men som sagt, skriv evt. lidt mere om præferencer for en anden bil....
Dette indlæg blev 06-09-2010 12:29 redigeret af dets forfatter.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
06-09-2010 kl. 14:16
Jeg ville nok foreslå en 2-3 år gammel bil der er passet og plejet. Så skal du ikke igen tage det enorme værditab på en ny bil.
Men hvilken model afhænger af hvor mange penge du har lyst til at ofre.
Men en Næsten ny Kia Cee´d kunne måske være noget?
Eller Ford C-max eller Focus st.car kan du også næsten få en ny bil for omkring 200 k. da der snart kommer en ny model.
T i
bruger siden
17-06-2006
06-09-2010 kl. 21:03
Hvis du i øvrigt er tilfreds med Fabiaen, så se om den kan klare opgaven tilfredsstillende.
Check jydekrog.dk for at finde billigt anhængertræk, som med en cykelholder vil kunne hjælpe med børnenes cykler. Hvis du skal have to cykler i bagagerummet er det alligevel småbesværligt, uanset bilstørrelse.
Hvis du vil skifte ville jeg kigge på en nyere brugt, 1-2 år gammel. En mindre stationcar version, eller en lidt større hatchback