Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
06-09-2010 kl. 20:12
Hvis en bil sælges som flådeejer, berører det så ikke garantiperioden?
Som privat har man 2 års garanti, men gives der ikke kun 1 års garanti på flådeejer?? Firma sælger til firma = proffesionel til proffesionel - bilder jeg mig ind.
T i
bruger siden
17-06-2006
06-09-2010 kl. 21:26
Har selv købt en Fabia Ambiente diesel for nylig, med 21k i rabat, så man kan vel nok få noget mere på en Superb. Jeg ville nok forvente 30-40k afhængig af model/udstyr etc.
Med hensyn til at fravælge Skoda pga. lav rabat vil jeg fraråde at fokusere for meget på dette.
Høj rabat hos et mærke der generelt giver meget rabat er jo ikke meget værd, brugtprisen vil bare være tilsvarende lavere...
Søren Thorley Hegner
bruger siden
17-07-2007
07-09-2010 kl. 10:22
mvh
Claus Trier Kjerkegaard
bruger siden
04-01-2007
08-09-2010 kl. 01:59
Valgte dog at gå af med en Insignia, hvor rabatten i øvrigt var større end det :-)
Generelt er det nemmere for forhandlerne at give større rabatter jo flere krydser du sætter på udstyrslisten - det er her der virkeligt kan hentes noget!
Var firmakøb og ren handel, men der var IKKE særligt store krav om dokumentation for firmakøbet nogle af stederne! For 4 år siden købte jeg min Avensis med 80.000kr. rabat, så det er slet ikke usædvanligt.. I må tilbage på indkøbskursus ;-)
T i
bruger siden
17-06-2006
08-09-2010 kl. 09:35
Når man fremhæver en rabat på 70-80k på en Superb er det nødvendigt med oplysninger om hvor mange "ekstra krydser" der er sat på sedlen. Umiddelbart er det næppe realistisk at få noget der ligner den rabat, medmindre man har tilkøbt rigtig meget ekstraudstyr.
Derudover forstår jeg ikke helt fokus på rabatten. Rabat er kun interessant hvis man er den eneste/en af relativ få der får den.
Når store rabatter bliver normen for et mærke (eksempelvis Avensis, Mondeo etc. som jo længe har været berømte/berygtede for deres flåderabatter) så er det jo ikke interessant længere, brugtpriserne vil bare falde tilsvarende.
Men det virker som om "kræmmergenet" (jeg har snydt markedet og fået det billigere end alle andre) i mange har svært ved at få tankerne væk fra den "store" rabat og istedet fokusere på værditabet på en given model
Taberne er så de relativ få der ikke fik rabatten.
Hvorimod en handel med et mærke der generelt ikke giver større/organiserede rabatter sikrer et nogenlunde fast prisniveau/lav afskrivning.
Dette indlæg blev 08-09-2010 09:52 redigeret af dets forfatter.
H P
bruger siden
06-01-2004
08-09-2010 kl. 10:33
Beklager, men markedet er ikke, og bliver ikke, overskueligt.
Der er masser af faktorer der afgør rabatten på en bil.
Og TRO MIG, hvis forhandleren kan sælge alle de biler han kan skaffe, så giver har IKKE rabat.
En ting du skal tænke på er: jo større rabat, jo svæere er bilen at sælge til listepris.
Det er praktisk talt umuligt at forudse afskrivningen på en bil, feks. så er mange VAG-produkter i de seneste år, FALDET i pris ved modelskift, (feks. den nye polo) hvilket giver ejerne at 2-3 år gamle biler en ekstraordinær høj afskrivning.
Fokuser hellere på, SLUTPRISEN og sammenlign den med andre biler som du overvejer.
Profil slettet
08-09-2010 kl. 19:28
Jeg har desværre meget svært ved at håndtere folk der siger mig imod, eller har holdninger der afviger fra mine egne, og derfor misbruger jeg nu bl.a. Kaare Frank's navn til at skrive latterlige og barnagtige indlæg her på Bilbasen.
Håber i kan bære over med min smålighed.
Dette indlæg blev 08-09-2010 21:09 redigeret af Bilbasens moderatorer.
Claus Trier Kjerkegaard
bruger siden
04-01-2007
08-09-2010 kl. 20:02
Profil slettet
Profil slettet
Hans Henrik M
bruger siden
01-03-2007
23-01-2011 kl. 07:56
Profil slettet
23-01-2011 kl. 12:40
Opnår et firma samme garantiordning som en privat køber ?
Jeg bilder mig ind, at et firma kun opnår et års garanti ved køb af en bil.
Er dette korrekt ?
sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007
23-01-2011 kl. 14:30