Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

29-08-2010 kl. 14:08

Hvad med en Ford Focus. Der kan i få en nyere diesel, hvor økomomien en i orden. Kører over 20 på literen. Men da i ikke er blandt de højeste er der rigeligt med plads i bilen.

Men synes da bestemt at Volvo S60 lyder som et godt valg. Og har nok lidt svært ved lige at finde andre af samme kaliber...

Evt en Saab 9-3 kunne være noget? som denne f.eks.?
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Saab-9-3-1,8-T-Sport-Expression-4d_ID380501789.htm

Opel Vectra kunne måske også være noget?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

29-08-2010 kl. 16:05

Hej Karsten.

Du bør ikke købe nogen bil før du har prøvet en Citroen C5 med hydraulisk affjedring, den er utroligt godt affjedret, een i vores kvarter har faktisk fået bevilliget sådan een af kommunen, da han også har dårlig ryg, og det er den eneste bil han kan køre i. (ved ikke hvordan han har overtalt kommunen i disse tider :-)

Du kan evt. få monteret et specialsæde hvis de org. ikke kan bruges.
Du finder ikke bedre bil hvad affjedring angår.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

29-08-2010 kl. 19:52

Nu ved jeg jo ikke hvilken diagnose du har fået.....heller ikke hvordan netop din ryg er formet mv. Har selv disse problematiker inde på livet, men er godt 11-12cm højere end dig, og sæder kan virke forskelligt på personer med ryglidelser. Bedste sæde jeg har siddet i er bmw 3 serie. men min ryg bliver mere og mere stiv, så gør det lidt vanskeligt at komme ud og ind med min højde. Sidst jeg havde bmw var en E60 model. men et møg sæde til min ryg, men rigtig god indstigning. Men prøv noget forskelligt. Kan være det virker anderledes på dig. MEN 3 seriens sæde stillet rigtigt, er der ikke mange sæder hvor ergonomien er så god, men det mærker man tit først når ryggen er blevet dårlig.

Obs. Nu er jeg jo ryg expert på 25ende år. og jeg ved hvordan nerverne i ryggen bliver påvirket hvis man sidder for langt nede i bilen og ikke mindst hvordan ben stilling er i bilen. Bedste stilling er at sidde højt, og sådan at man sidder lidt som i en varevogn. Som Ford C-max, opel mevira, altså helst så langt som muligt ned i bund af bil. Så bennene ikke stikker og ligger for meget frem og ned.
Mvh

Dette indlæg blev 29-08-2010 20:01 redigeret af dets forfatter.

Henrik M.

Henrik M.
bruger siden
20-02-2005

03-09-2010 kl. 15:43

Volvo laver unægteligt nogle af de allerbedste sæder i biler overhovedet, men Saabs sæder er altså lige så gode - de er fantastisk ergonomisk korrekte. Gør dig selv den tjeneste at prøve sæderne i en Saab 9-5 og en Saab 9-3 Sport Sedan/Sport Combi. Den i 9-3 Sport Sedan og Sport Combi giver en rigtig fin støtte, og man kan holde til at køre rigtig langt i en 9-3 Sport Sedan/Sport Combi.

Held og lykke med købet hvad enten det bliver Saab eller Volvo... for det bliver nok ikke et andet mærke, da det er svært at se hvilket mærke, der skulle kunne give tilsvarende fine ergonomi.