Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

26-08-2010 kl. 09:31

Hvor meget skal den bruges: hvor ofte, hvor mange km
Hvor meget betyder komfort, ekstra sikkerhed etc. for dig?

Som du beskriver det med lejlighedsvis"besøgs-kørsel", uden det store pladsbehov kunne en ny Toyota Aygo/Citroen C1/Peugeot 107 eller andre microbiler være et bud. Du vil få lave omkostninger og minimal bøvl (ved køb af ny) og ofte ligger brugtpriserne så højt, at det ikke kan betale sig at købe brugt.

Hvis komfort/sikkerhed er en prioritet ville jeg overveje at gå en størrelse op og kigge efter en brugt (3-4 år gammel) Skoda Fabia, Ford Fiesta (den nye model), Opel Corsa (den nye model), Toyota Yaris, Mazda 2 etc.

Uanset hvad du vælger så sørg for at den minimum har ESC/ESP (elektronisk stabilisering, der hjælper ved en begyndende udskridning) og måske også aircon

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Emil Olsen

Emil Olsen
bruger siden
09-10-2003

27-08-2010 kl. 20:25

Jo jo...

Er selv stor fortaler for MX5, og har selv haft en. Men hvis ikke har haft bil før - 40år eller ej - så er forsikringen ikke billig... Da jeg købte min MX5 ville Topdanmark have 25.000kr om året for ansvarsforsikring!!

Men ellers et fantastisk stykke automobil. Savner den...

Profil slettet

Profil slettet

28-08-2010 kl. 07:15

Helt enig

Hvis man kun køre få km om året, så er en ældre BMW 535 V8 eller anden lækker bil jo oplagt, det er biler som man ikke pendler 50 km dagligt med.

Drop de små minibiler, det er livet for kort til. ( har selv haft en )

Emil Olsen

Emil Olsen
bruger siden
09-10-2003

28-08-2010 kl. 07:15

Ja, jeg blev også chokeret. Skal dog siges at jeg var 25år og mand - ikke noget som forsikringsselskaberne kan lide (dog med 5 års skadefri kørsel). Fandt dog et andet selskab, hvor jeg endte med en kasko for 6500kr/år. Krævede dog at jeg også flyttede alle andre forsikringer over i selskabet. Men hvad gør man ikke for biler.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

28-08-2010 kl. 09:30

Ja, nu er trådstarter jo også bilentusiast, så lad os da anbefale hende en fed ældre bil som hun garanteret får meget mindre udgifter til vedligehold etc ved at købe.....
(ironi kan være anvendt)

Dette indlæg blev 28-08-2010 10:35 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

28-08-2010 kl. 10:43

Hvorfor skal man altid følge massen ? bare fordi det er billigst ? Men om igen, så er en BMW 535 med V8 motor billig at holde kørende ifølge FDM.

Emil Olsen

Emil Olsen
bruger siden
09-10-2003

28-08-2010 kl. 14:16

Enig med Thomas - det er ikke meget hold i at anbefale hverken Mx5 eller BMW 535 i denne situation.

Mit bud via være en fabriksny Ford Ka. Den kører rigtigt godt, og den har lidt samme signalværdi som en Fiat 500 - bare til færre penge.

Hvis charme og udstråling ikke betyder noget, så vil jeg anbefale Hyundai i10. En af mine venner har en. Der er 5 års garanti og billig forsikring.

Dette indlæg blev 28-08-2010 14:16 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

28-08-2010 kl. 14:32

Ingen tvilv om at en bil i micro klassen er at foretrække, men at sige at det er forkerte valg at anbefale en MX5, den holder sgu ikke.

Det er da også nemt at sige Fiat 500, men hvorfor ikke foreslå et alternativ til alle de "alm." biler.

Emil Olsen

Emil Olsen
bruger siden
09-10-2003

28-08-2010 kl. 23:05

Umiddelbart vil jeg tro at Sofie ikke har stor interesse i at pleje kalechen på Mx5eren eller for den sags skyld at gå og nusse om bilen for at værne om rust alle de kritiske steder. 535eren forestiller jeg mig heller ikke at hun drømmer om at bruge til at køre til Schmiedmann hver weekend for at købe "Angeleyes" og andet fornemt lir.

Der står specifikt at hun ikke har mulighed for at lave noget selv, og at hun ikke ønsker en bil med mange reparationer.

Profil slettet

Profil slettet

29-08-2010 kl. 17:35

@ Emil Peer Olsen

Hvorfor skal hun pleje kalechen på sin MX5 ? hvorfor skal du kigge efter rust ? eller for den sags skyld køre til Schmiedmann hver weekend for at købe "Angeleyes" og andet fornemt lir.

Hun er jo ikke en "Brian" eller bilentusiast

Nu skal du ikke gøre det sværre end det er vel ?

Man finder et godt eks. med fuld service, passet og plejet, med et sæt alufælge, så har du da en dejlig lækker weekendbil, som ikke skylle volde dig de store problemer.

Delebil ville jeg ikke anbefale hvis du har økonomi til din egen bil.