Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Thomas Brandt Madsen
bruger siden
16-11-2004
24-08-2010 kl. 20:01
Med kørselsbehovet ville jeg helt klart vælge benzin.
Den er hurtigere varm på korte ture, og med 15000 km om året er prisforskellen ikke så afgørende når det gælder benzin eller diesel.
Du må ud og prøve de forskellige modeller.
Focus'en kører rigtig godt. Er tidligere blevet kåret som bedste brugtkøb.
Du bør kunne få et skarpt tilbud når der er ny modellet lige om hjørnet.
I C-Max sidder man lidt højere. Det er smagsag.
Skoda har fået meget fine anmeldelser. Deres små turbomotorer yder rigtigt godt. Jeg har kørt dem begge med både diesel og benzin. Jeg foretrækker benzin varianterne. Fabiaen er ret smal, men har et dybt bagagerum. Tjek det om barnevognen kan være det.
Når du nu nævner Ford, så overvej lige Mondeo st. car. Der pris eksempler på ca. 210.000kr for en stationcar fra 2008 med 40000 km på samvittigheden. Der får du masser af plads men en lille benzin motor på 1.6 eller 2.0.
Skal pege jeg på en favorit af de fire du nævner, så vakler jeg mellem focus st.car, pga. køreegenskaber og Octavia pga. den lille TSi'er og det store bagagerum.
God jagt.
Vh Thomas
T i
bruger siden
17-06-2006
24-08-2010 kl. 20:03
Octavia er også en fin bil, med rigtig godt bagagerum.
Hvis du ønsker en fornuftig (lav) afskrivning er Fabia et rigtig godt valg og den har et rigtig godt bagagerum i forhold til størrelsen (i Combi) Men husk at få rabat, har selv lige købt Fabia 1,6 diesel ambiente med 20k rabat på listeprisen
Dette indlæg blev 24-08-2010 20:09 redigeret af dets forfatter.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
25-08-2010 kl. 18:50
Synes faktisk det er nogle gode forslag du selv kommer med.
Focus er egentlig meget pæn at kigge på, og rimeligt praktisk.
Der bør man kunne finde et fint eksemplar med jeres budget, hvis ikke helt ny. Sådan en 1,6 Benzin er heller ikke for dyr at forsikre.
Og faktisk lidt samme historie om C-max. Bare sørg for at købe billigt som muligt.
1,2 Tsi fra VAG skulle være alle tiders. Har ikke selv prøvet den, men tror faktisk på alle de fine anmeldelser. Og i jo mindre bil den sidder i jo bedre er det jo nok. Men i Octacia får du jo også en bil der er ret praktisk. Med god plads og fin garanti, ved at den er ny.
Fabia burde jo egentligt også være fin nok. Men personligt ville jeg nok foretrække Octavia da den trods alt er større og praktisk.
Alternativ til Fabia, kunne være den nye Ibiza st.car?
Men der kommer jo meget snart både ny Ford Focus og C-max, og de bliver garanteret udbudt til nogle udmærkede introduktionspriser.
Det samme med den nye Superflotte Opel Astra St.car, som der også kommer med nogle fine motorer der kører langt på literen.
Hvad med en Seat ALtea XL? Den er ganske praktisk og ret nydelig.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
25-08-2010 kl. 19:00
Mvh
T i
bruger siden
17-06-2006
26-08-2010 kl. 21:11
Prisen endte ca. 21k under listeprisen (handlede med den første forhandler, da det passede mig bedst mht. levering).
Efter min mening er der ikke så meget hokus pokus i det, Tag en snak med sælger, virk interesseret og klar til at handle, vær positiv/god stemning etc. Men lad det også være klart at du forventer et godt tilbud (og evt. checker prisen med andre forhandlere)
T i
bruger siden
17-06-2006
26-08-2010 kl. 21:19
Du kan selvfølgelig også handle om prisen på en brugt, men tror ikke du skal forvente afslag der overhovedet minder om dem jeg nævner på en ny.
Så istedet for en næsten ny, er en helt ny måske en bedre investering, hvis rabatten på den nye er stor nok.
Thomas Brandt Madsen
bruger siden
16-11-2004
30-08-2010 kl. 20:00
21.000kr for lidt snak. Tillykke med det.
Vh Thomas