Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

24-08-2010 kl. 15:58

Hmm. Jeg synes lige umiddelbart at det er måske lige i underkanten af antal km pr måned du kører i en diesel, og så ovenikøbet i kø-kørsel.

Men hvis det skal være diesel, så er de 2 motorer ca lige gode. Det er ikke der den ene trækker fra den anden.

Driftsikkerheden generelt bør komme ud til Vw´s fordel. Da franske biler ikke ligefrem er kendte for super driftsikkerhed. Men igen er der også mange ejere af franske biler der er meget tilfredse.

Lige umiddelbart i din situation ville jeg nok skæve lidt til en Benzinversion i stedet for. Og evt lige kigge på et par andre modeller også. 1,2 Tsi i Polo eller seat Ibiza virker meget interessant, og kører også langt på literen. Men ellers som nævnt Seat Ibiza, Ford Fiesta, Opel Corsa, Toyota Yaris, Mazda 2, Suzuki Swift, Peugeot 207 o.s.v.

Men held og lykke efter valget af bil

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

bruger siden
11-12-2004

25-08-2010 kl. 13:16

VW er bare generelt dyre at få serviceret. De tager sig altså en god timepris på værkstedet. Citroen er knapt så dyre, men langt fra en gavebod.

Det jeg tænker mest på er hvis en diesel soder til eller det der er værre, så er reparationerne altså meget dyre, og så vælter hele budgettet over til benzinens fordel. Men gør den ikke det så bør der kunne blive en fornuftig økonomi i en diesel.

Kenneth Allan Jalving Lystlund

Kenneth Allan Jalving Lystlund
bruger siden
21-12-2004

25-08-2010 kl. 15:54

Hej
Du skal også være opmærksom på at diesel ikke bliver varm til vinter i kø kørsel så det kan blive temmeligt koldt i bilen medmindre at den har tilskudsvarmer og det ved jeg ikke om de to modeller som er nævnt her har. Det er ikke et problem med benzin drevne motorer så vidt jeg ved

Claes Eiken

Claes Eiken
bruger siden
24-01-2006

25-08-2010 kl. 19:57

Hvad pokker mener du med at den ikke bliver varm ??

Diesel biler bliver da varme i løbet af no time om vinteren, nød jeg da godt af med min gamle Altea.

Har netop fået min DS3 1.6 HDi for en lille uge siden (Torsdag sidste uge) og er ovenud tilfreds med den indtil videre. Er lige en tur i Århus på ferie og havde et gennemsnit på 22km/l på næsten ren motorvej fra KBH og bykørsel herover til, mod 14-15km/l i min gamle Altea 1.9TDi.

Har også kørt nogle småture på landet med den og der kørte jeg da en 27,7km/l over 20km.

Interioermæssigt er DS3 så langt foran en Polo, polo virker så utrolig plastik og billigagtigt at du vil græde hver dag du sætter dig ind i den (min mening efter prøvekørsel af flere poloer mens jeg så efter ny bil).

Hvorimod DS3 er en fornøjelse og glæde af sætte sig ind i, og samtidig den lyd døren giver i en DS3 når den lukker forbinder jeg faktisk lidt med en luksusbil da dne giver sådan ef UMFP og ikke en Klonkraslerasle som billigere biler tit giver.

For lige at vende tilbage til Vinter og Diesel kan det nævnes DS3 har elvarme (Tror jeg de fleste biler har i dag) der indtil motoren er varm nok giver dig varme i bilen i løbet af få sek/min fra start.

Mht. servicepriser er VW dyrest og efter min mening faldet gevaldigt af på deres kvalitet, især på deres billigere biler (derindunder også SEAT).

Min mening er at DS3 vil give dig så meget mere glæde til hverdag end en alm. kedelig Polo

Dette indlæg blev 25-08-2010 19:58 redigeret af dets forfatter.

Claes Eiken

Claes Eiken
bruger siden
24-01-2006

25-08-2010 kl. 22:19

Syns da mine sidste Diesel biler som regel rammer normal motortemp. i løbet af knap en km. og hvor mange når lige at ramme en kø indenfor et par km ??..

Profil slettet

Profil slettet

27-08-2010 kl. 21:26

Jeg ville helt sikkert vælge en bil med aut. gear. Jeg har selv købt en Polo 1,6 TDI med DSG på gule plader af samme grund. Jeg bliver bare træt af at bruge koblingen i køkørsel. Hvis jeg skulle vælge i dag ville jeg vælge Polo GTI. Prisforskellen på gule plader er ca 18.000. (Har fået monteret en del ekstraudstyr)

Hvad du er bedst tjent med ved jeg ikke, men jeg har ventet i knap 6 mdr. på min polo og har endnu ikke set skyggen af den. Den blev produceret i uge 25 og har så været undervejs fra Spanien siden da. :-(

Så hvis du vælger Poloen så ville jeg få skrevet ind, at hvis ikke du modtager bilen på en aftalt dato, kan du ophævet købet uden omkostninger.