Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

24-08-2010 kl. 17:49

Hej

Jo den skulle være helgalvaniseret, så rust burde ikke være det største problem.

Men husk på at bilen er trods alt 12 år gammel, så der er nok noget slidtage hist og her. Men lad evt en fagmand kigge nærmere på den, det kan spare dig for mange penge.

Motoren plejer at være ganske okay. Og så er det nok en af de mest chippede motorer igennem tiden. For relativt små penge kan du hente 40-45 hk ekstra, som giver et helt andet indtryk af bilen.

Regn med 9-12 på literen, eller nok nærmere et sted i midten.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

bruger siden
11-12-2004

25-08-2010 kl. 13:09

Jeg har ikke selv chiptunet en bil, men min kammerat havde en chppet Passat 1,8 T st.car fra 99. Den havde fået "morfar-chippen" som jeg kalder den. Og den chip gav bare et helt andet indtryk af bilen. Den virkede meget mere luksuriøs fordi den havde det større overskud end en standard udgave. Den kørte altså godt.

Det med sådan en chip og km/l afhænger selvfølgelig af hvordan du kører. Men ud fra det du selv har skrevet i indlægget ville jeg ikke være forbavset over at du vil opleve at du kører længere på literen.
Ment på den måde at du har sikkert en stille og rolig kørestil i forvejen. Og når du sætter i gang efter lyskryds eller overhaler på motorvejen, så accelerere du sikkert rimeligt ensartet hver gang. Og det er der fidusen ligger, for du skal så lige pludselig ikke trykke særligt hårdt på speederen før du har opnået din ønskede hastighed. Og derfor vil du nok opleve at den køre længere på literen.

Men hvis du stadig har tung højrefod og bare speeder det ekstra op hver gang, ja så får du ikke nogen god benzinøkonomi, og væsentligt øget slidtage på motoren. Så alt med måde.

Men hvis du overvejer det, så få lige chekket motoren igennem først inden du chipper ellers kan det godt blive noget skidt.

I øvrigt er det jo heller ikke helt lovligt til syn, men der er mange af de 1,8 T der ryger igennem syn alligevel.

bruger siden
11-12-2004

25-08-2010 kl. 14:26

Nok en meget god idé med de tunere du har kig på. Så det bliver gjort ordentligt.

Men der skal nok komme nogle flere indput.. det plejer der da...