Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
23-08-2010 kl. 17:40
Inden du drømmer for mange dejlige drømme om en 170 hk tdi, så ring lige rundt til forsikringsselskaberne. For de er da nok de mest lyseslukkende for en 22-årig biltosse (Positivt ment). For de er næppe billige.
Jamen uanset om du vælger den ene aller anden, så kører de godt. De har rigeligt med kræfter. Altea ser noget bedre ud end den ret konservative Touran. Men Touran er klart den mest praktiske.
Men desværre er der lige et par ulemper. 2,0 Tdi fra vag er ikke ligefrem verden mest driftsikre diesel. Den er ret kendt for at ødelægge turboer, topstykker osv.. En særdeles kendt svaghed. Så kan blive en meget dyr affære hvis du er uheldig.
DSG-gearet er blandt de bedre når det virker som det skal, men igen ikke så holdbart. Igen dyrt at få repareret.
Og så larmer de som en gammel traktor (Især ved pumpedyse-udgaverne) især i forhold til din Hdi. Der er meget stor forskel.
Og så kører de næppe lige så langt på literen som din Hdi.
Dog kører de ret langt på literen de der Tdi. 18-19 kan godt nåes ved almindelig kørsel. Det er jo faktisk ganske pænt.
En sidste ulempe ved dem er at de er dyre at købe pga de er meget populære. Så ved brugtkøb er prisen for høj til hvad du ellers kan købe.
En kæmpe fordel ved både Touran og Altea er at der bunker af muligheder for eftermonteret udstyr, både originalt og uoriginalt, til fornuftige priser. Og det er jo faktisk meget lækkert.
Jamen uanset om du vælger den ene aller anden, så kører de godt. De har rigeligt med kræfter. Altea ser noget bedre ud end den ret konservative Touran. Men Touran er klart den mest praktiske.
Men desværre er der lige et par ulemper. 2,0 Tdi fra vag er ikke ligefrem verden mest driftsikre diesel. Den er ret kendt for at ødelægge turboer, topstykker osv.. En særdeles kendt svaghed. Så kan blive en meget dyr affære hvis du er uheldig.
DSG-gearet er blandt de bedre når det virker som det skal, men igen ikke så holdbart. Igen dyrt at få repareret.
Og så larmer de som en gammel traktor (Især ved pumpedyse-udgaverne) især i forhold til din Hdi. Der er meget stor forskel.
Og så kører de næppe lige så langt på literen som din Hdi.
Dog kører de ret langt på literen de der Tdi. 18-19 kan godt nåes ved almindelig kørsel. Det er jo faktisk ganske pænt.
En sidste ulempe ved dem er at de er dyre at købe pga de er meget populære. Så ved brugtkøb er prisen for høj til hvad du ellers kan købe.
En kæmpe fordel ved både Touran og Altea er at der bunker af muligheder for eftermonteret udstyr, både originalt og uoriginalt, til fornuftige priser. Og det er jo faktisk meget lækkert.
Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009
24-08-2010 kl. 12:57
Ang. serviceintervaller, så er alle nyere biler udstyret med computer der fortæller hvornår den skal bruge service og jeg kender flere som kører 30000 km intervaller, men bilen kalder ind efter 20-25000 pga, måske lidt hårdere kørsel eller måske en smule flere koldstarter end andre gange... Det er ihvertfald sjældent de når de 30000.
Og så skal du være opmærksom på at et 15000 km service ikke har samme pris som 30000, som er væsentligt dyre, så det er nok et spørgsmål om kørselsmønster og lign.
Ang. forsikring så prøv GF, de forsikre op til 170 hk, så vidt jeg husker. Men billigt er det ikke, lige meget hvor du går hen...
Og så skal du være opmærksom på at et 15000 km service ikke har samme pris som 30000, som er væsentligt dyre, så det er nok et spørgsmål om kørselsmønster og lign.
Ang. forsikring så prøv GF, de forsikre op til 170 hk, så vidt jeg husker. Men billigt er det ikke, lige meget hvor du går hen...