Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
16-08-2010 kl. 10:19
Problemet er at det du søger ikke rigtigt er lige til at finde. Der er rigtigt fine biler der bliver skilt fra pga prisen. Og det er især pga aut. gearkassen. Den koster som regel en del ekstra ud over bilen.
En anden ulempe er også at de fleste biler med aut gearkasse kører kortere på literen end samme bil med manuel.(Minus biler med DSG og et par stykker mere)
Jeg tror nu ikke du skal være bange for den nye Astra eller generelt de nye modeller fra Opel. De er driftmæssigt der hvor de bør være og så ser de jo ogsp godt ud.
Opel Meriva kunne måske være noget for jer?
Alternativt kunne Ford Focus st.car måske være noget for jer. Der kommer meget snart også en ny model, som ser ganske nydelig ud.
C-max kommer også snart i en ny udgave.
Ford har jo også introduceret deres Powershift-gearkasse. Den er noget a´la DSG fra VW.
Kia Cee´d st.car eller Hyundai I30 kunne du jo også kigge lidt på.
Måske Kunne Skoda Octavia st.car eller Superb være noget. Dog er superb lidt for dyr. Men man får meget bil for pengene.
H P
bruger siden
06-01-2004
16-08-2010 kl. 10:20
Undskyld, hvis store udgifter ikke er velsete, så skal du da IKKE købe en ny bil til 300K
Det koster "spidsen af en Jetjager" at stifte familie og flytte.
Vil du derudover miste 100-150K over de næste 3 år ?? Ja, det er prisen for at køre ny bil.
"Bilen skal være billig i drift overall" så skal du holde dig laaangt væk fra en fabriksny bil.
Det bedste råd jeg kan give er: Køb en 5 år gammel bil, med det kørselsbehov du har, så kan den sagtens holde i nogle år, og de samlede omkostninger er markant under hvad en ny bil vil koste.
bruger siden
11-12-2004
16-08-2010 kl. 12:18
Det jeg mener med prisen er at hvis du vil have en bil på størrelse med en avensis, så fåes de jo næsten ikke til under 300.000 kr. Det er jo lige før at mange emner i Golfklassen ikke kan fåes til den pris. Og når det skal være aut gear, så koster det bare ekstra.
Men lige umiddelbart ville mit bedste bud være Kia Cee´d eller Hyundai I30 begge som st.car. Men regn ikke med verdens bedste benzinøkonomi.
Profil slettet
Tommy Skov
bruger siden
12-01-2006
Profil slettet
bruger siden
11-12-2004
16-08-2010 kl. 22:14
Automatgearkasser kan være noget skrøbeligt noget, og desværre ret dyrt at få repareret hvis der bliver bøvl med den. MEN når den nu har 4 års garanti så er du meget godt dækket ind.
Mht NCAP testen, så kender jeg ikke årsagen til at den "kun" har fået 4 stjerner. Det kan være at det er en bagatel, som ikke direkte har indflydelse på dig og din familie. Kravene bliver jo større og større, og hvad der var godt for 5 år siden er jo ikke godt nok til en helt ny bil.
En anden fordel ved sådan en skoda er alle de eftermonteringsmuligheder der er. Altså f.eks xenon, Navi, osv som kan fåes til skoda som originalt til en mere fornuftig pris end den der står på ekstraudstyrlisten hos forhandleren.
En kammerats forældre har en Octavia 1,8 Tsi hatchback og de er meget glade for bilen. Så vidt jeg ved har der ikke været noget bøvl med den.
bruger siden
11-12-2004
17-08-2010 kl. 10:39
Jeg har prøvet en Seat Leon med den motor. Og den gør det rigtigt godt. Den er kvik nok til at kunne være lidt sjov. Og har en fornuftig benzinøkonomi.
Så du bør ikke være urolig for en for svag motor. Men tag ud og en prøv en med den motor, så kan du selv vurdere. Men jeg tvivler på at du bliver skuffet. Det gjorde jeg ikke, og jeg er altså ret krævende...
Profil slettet
Profil slettet
bruger siden
11-12-2004
19-08-2010 kl. 16:05
Antal liter i bagagerum går i en st.car op til rudekanten. Derfor er der ikke den store forskel rent litermæssigt. Men husk på at du har plads helt op til loftet i st.car, hvor i hatchback trods er en bagrude der sætter begrænsninger.
Som eksempel på at en st.car er LANGT mere fleksible havde jeg en Mondeo st.car fra 04. I den kunne jeg lægge sæderne ned og få plads til at smide 2 stk 90x200 boxmadrasser ind bagi og lukke bagagerummet.
Og kan af erfaring sige at hvis i påtænker børn og dermed skal have en masse habengut med, så er en st.car bare det mest praktiske. Det går bare hurtigere og nemmere hvis man bare lige kan smide barnevogn og tilbehøret til barnet ind bagi...
Har selv prøvet at pakke en 4-dørs sedan... Det er ALT for besværligt...
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
23-08-2010 kl. 19:46
i-SHIFT fik i begyndelsen mange tæsk i test, hvilket vist var ganske fortjent, om det efter flere opdateringer er blevet godt skal jeg kunne sige. Nu fås i-SHIFT ifølge prislisten kun med den lille motor, eller den der er den store i Honda Jazz. Der er stadig meget delte meninger om systemet, erfaring fra en bruger kan ses her http://dunkvshondaishift.blogspot.com/
Jeg har ikke det fjerneste sammenligningsgrundlag, men er udmærket tilfreds med det 5-trins automatgear der er i vores Honda FR-V, som i øvrigt også ”deler” motor med Civic 1,8. Det virker næppe dårligere i Civic, almindelig automatgear har Honda jo langt mere erfaring med, i forhold til i-SHIFT.
Med venlig hilsen Kim
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
23-08-2010 kl. 22:46
Det var så lidt.
Hvis du kigger i pdf-filen med tekniske data for Civic på Hondas hjemmeside, står der 6 manuelle gear for både 1,4 og 1,8 eller 6-trin i-SHIFT for 1,4 og 5-trin automat for 1,8. Så den er god nok den med automatgear, og forbruget er vel okay alt taget i betragtning, min egen Civic køre ca. 5% længere på literen end det oplyste EU-normtal.
Konens FR-V kommer også med tiden til at køre længere end de oplyste 12,3 km/l, gennemsnittet på den er belastet af at vi har trukket 1300 kg campingvogn rundt med den, samt at hun i den værste vinterperiode 09/10 kun havde 7 km til arbejde. Efter godt 24.000 km ligger gennemsnittet på 12,07 km/l, her i sommerperioden ligger den på 13 til 14 km/l, hvilket slet ikke er så tosset for halvandet tons 6 personers MPV med automatgear.
Med venlig hilsen Kim
Michael N
bruger siden
06-04-2005
25-08-2010 kl. 22:16
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
26-08-2010 kl. 20:00
Som du er inde på plejer Honda’s driftsikkerhed ikke at fejle noget, men der kan gå nogen tid før nye modeller er med på listerne. Det er dog sjældent, at et mærke sådan lige spytter en model ud der afviger voldsomt fra den sædvanlige placering, og der er jo også forskel på hvilke undersøgelser folk finder interessante.
Det er ikke en selvfølge at en bil en klasse større vil have mere plads på alle punkter, for de nuværende modeller, er der punkter hvor Civic er større end Avensis og 6’eren, de to sidstnævnte i stationcar udgave.
Vi har selv to børn, eller et par unge mennesker nu. Vi har aldrig haft behov for at transportere to barnevogne, der er jo lidt tid mellem dem (89 og 92), så barnevogn og klapvogn har vi da prøvet samtidig.
Selv om en given motor har sit maksimale moment ved høje omdrejninger, er det jo ikke ensbetydende med den intet har ved de lave. Jeg har intet at klage over på det punkt, i-VTEC er sammen med lignende systemer med til også at sørge for en mere kørbar motor. En med turbo som Octavia TSI har en vældig stejl kurve og kan derfor føles meget stærkere, selv om der næppe er voldsomme forskellige i de daglige mellemaccelerationer. En bil med turbo skal ofte trække en højere gearing, i så fald er der jo ikke den samme momentforskel på hjulene som der er på motoren.
Med venlig hilsen Kim
H P
bruger siden
06-01-2004
27-08-2010 kl. 14:20
Jeg tror bare at N G aldrig får købt en bil, der findes nemlig ikke en bil, som alle analyser og tests peger på er den bedste :-)
Gert Hansen
bruger siden
13-04-2007
31-08-2010 kl. 20:23
Der er da kommet nye biler til, ligesom nogle af de biler, nævnt i denne tråd, er udfaset, eller udskiftet med nye modeller!
Hvorfor alt den skriven nu, når du ikke kan bruge det til noget som helst, når bilen skal udskiftes?
Profil slettet
17-09-2010 kl. 19:32
Men kunne du ikke forsøge med store bogstaver efter punktum og afsnit osv? Jeg får næsten hovedpine af at forsøge at læse dit indlæg...
Dette indlæg blev 17-09-2010 19:34 redigeret af dets forfatter.