Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
30-07-2010 kl. 16:28
pensionister har som regel ikke så mange penge og jeg ville inden jeg købte en bil med kun 2 års garanti, vælge at prøvekøre en Kia Picanto. Den koster ca. 95.000 kr ( uden aircon ) og du får 7 års garanti. Denne bil er rost af mange bilblade og skulle køre rigtig godt.
Måske en Hyundai i20 som har 5 års garanti og har fået meget ros, 5 døre og aircon til ca. 140.000 kr.
Jeg mener at man sidder fornuftigt højt i en Fiat Panda som er samme prisklasse som Kia Picanto, og en Panda køre rigtig godt og har også fået mange roser med på vejen.
Måske en Hyundai i20 som har 5 års garanti og har fået meget ros, 5 døre og aircon til ca. 140.000 kr.
Jeg mener at man sidder fornuftigt højt i en Fiat Panda som er samme prisklasse som Kia Picanto, og en Panda køre rigtig godt og har også fået mange roser med på vejen.
Dette indlæg blev 30-07-2010 16:30 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
30-07-2010 kl. 16:29
Det skulle efter sigende være en meget pålidelig bil, jeg har personligt ikke hørt at der skulle være nogle problemer med dem.
Michael N
bruger siden
06-04-2005
31-07-2010 kl. 13:58
Jeg kender en som har haft Splash siden 2008, der har aldrig været fejl på bilen.
Suzuki har ikke ry for at rustbehandle deres biler optimalt, så køber du en så skal du få den behandlet med det samme.
Fordelen ved Splash er at man sidder relativt højt og opret, det gør at de kan side 4 voksne med ok plads.
Jeg har prøvet at være 5 voksne i en Splash... det gik fint de første 30 km.... men de sidste 20 km var ikke en fornøjelse.
Suzuki har ikke de billigste service priser... mellem 3400-4000 kr for et stort service eftersyn.
Jeg har selv en Picanto, pladsmæssigt kan den ikke sammenlignes med Splash.
Alternativet kunne være en Hyundai I20 eller en Ford Fiesta... den kører altså godt.
Suzuki har ikke ry for at rustbehandle deres biler optimalt, så køber du en så skal du få den behandlet med det samme.
Fordelen ved Splash er at man sidder relativt højt og opret, det gør at de kan side 4 voksne med ok plads.
Jeg har prøvet at være 5 voksne i en Splash... det gik fint de første 30 km.... men de sidste 20 km var ikke en fornøjelse.
Suzuki har ikke de billigste service priser... mellem 3400-4000 kr for et stort service eftersyn.
Jeg har selv en Picanto, pladsmæssigt kan den ikke sammenlignes med Splash.
Alternativet kunne være en Hyundai I20 eller en Ford Fiesta... den kører altså godt.