Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

29-07-2010 kl. 12:38

Jeg ville gå efter TSi modeller, som er en forrygende lille motor.
Læs også: http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1378946.ece

Iøvrigt ville jeg også holde mig fra den omtalte tuning.
Er 1,4 TSi ikke nok for dig, så vælg en større motor.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Michelle G.

Michelle G.
bruger siden
06-01-2004

29-07-2010 kl. 12:59

... Hans har ramt helt rigtigt!!
Hvis du går efter en "lidt" hurtigere version. Så tøv ikke med at kaste blikket på den fremragende 1,8TSi version. Der er man dog "tvunget" i en mere veludstyret Style version så rent prismæssigt kan der godt være en udfordring hvis du kigger på bilerne i Reference versionen.

Tuning er ikke et specielt anbefalelsesværdigt træk at ty til. Af flere årsager.
Men alle 3 motorer der er nævnt kan være det rigtige valg. De nye 1,6 TDi´ere er en kraftig forbedring ifht til "moderen" af alle dieselmotorer - 1,9TDi. Den skal ikke forklejnes, men udviklingen står jo ikke stille´.
Den nye er væsentlig mere støjsvag og har et mere jævnt træk hele vejen op igennem omdrejningerne.
Jeg vil dog mene at de to versionen (23,8 km/l og 26,3 km/l) reelt set kommer til at køre det samme når først du kommer afsted i dem.
Det er kun fælge og et lukket frontgitter der er forskellen - og det kan altså ikke give SÅ meget som de skriver der....

1,4 TSi er med 6 gear, så tiltrods for "lille" motor vil den ikke pinge højt i omdrejningerne ved motorvejshastigheder.

Du er velkommen til at give et ring på 8681 2500 og spørge efter Mikael. Så vil jeg gerne tage snakken med dig uanset om du handler hos mig eller lokalt hvor du bor. Rådgivning skal der under alle omstændigheder til.

Venlig hilsen Mikael, SEAT Silkeborg.

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

29-07-2010 kl. 13:38

Hvis du kun kører 20.000 km om året er det lige i underkanten til diesel.
Med mindre at du kører som Hans nævner, få men lange ture... Småture og diesel er ikke nogen god kombi....

Derimod er 1,4 Tsi i Leon er rigtig god kombination. Bilen kører fremragende og der er kræfter nok til at den kan være sjov at køre. Men samtidig også kan få en fin benzinøkonomi.
Jeg var ret imponeret da jeg prøvede den. Den føles faktisk lige så kvik som nogle af de gamle 2-liters biler.

Læs evt den artikel som S.H. har linket til. De 5 stjerner den får er efter min mening ikke ufortjent... Rigtig fin bil....

Profil slettet

Profil slettet

29-07-2010 kl. 13:52

Mht. til holdbarhed tror jeg ikke du skal bekymre dig om 1,4 TSI motorerne. De er solidt byggede med de rigtige legeringer hvor det er påkrævet.
Vi er netop vendt hjem efter ferie i Italien, hvor vores VW Golf Plus 1,4 TSI (122 hk) gjorde et mere end godkendt stykke arbejde. Med fartpiloten på 170 km/t. løber motoren med "sølle" 3500-3600 omdr. min. hviket gør, at der er ro på hele tiden.. I Kassel bakkerne og Brenner passet havde jeg nok troet, at den lille motor ville skuffe.. men igen var det som om den "voksede" med opgaven. Ja ja, nu ER det jo ikke motorvejens kraftigste bil og selvfølgelig kan den ikke måle sig med kraftige benzin eller Diesel biler. Og selvfølgelig kan man altid bruge nogle flere kræfter. Men efter min mening så virker motoren stærkere end de 122 hk fortæller. Og jeg tror ikke du vil fortryde, hvis du vælger den i den mindre og lettere Seat Leon..
Mht. til tuning har jeg snakket med 2 firma'er. De lover begge 155-160 hk. Og ca. 275 nm. Det er jeg dog gået fra igen. Først og fremmest fordi bilen gør det ganske godt uden. Og så læser jeg næsten kun om at alle (også her på bilbasen) fraråder det

bruger siden
11-12-2004

31-07-2010 kl. 16:58

Det er sådan lidt underligt med sådan en chiptuning. For det er da kun pga garantien og folks fordomme ved salg, der gør at det frarådes.
Hvis den bliver chippet korrekt, så får du bare en del flere kræfter for færre penge.

Men vil nu sige at 1,4 tsi med de 122-125 hk gør det ganske pænt.
Men er dog sikker på at der lige er den forskel der gør det ekstra sjovt når den har 160 hk.