Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
21-07-2010 kl. 11:53
Skoda Octavia er en udmærket bil men den har mange år på bagen, mon ikke der snart kommer en ny model. Desuden ligger den en klasse under i størrelse, dog ikke i bagagerummet. Hvis du trives bedst i en Octavia er det selvfølgelig den du skal købe, men ellers får du mest for pengene i en Mazda 6.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
22-07-2010 kl. 15:28
Hvis du vælger Skoda skal du i hvert fald lige være sikker på at det er en Commonrail diesel og ikke pumpedyse... Men hvis den er ny burde det være commonrail.
Som en anden har nævnt er der rigtigt gode muligheder for at eftermontere rigtigt meget udstyr til en væsentlig mere interessant pris i skoda. Generelt er mulighederne i VAG inden for eftermontering meget store.
Har selv benyttet mig af et firma, jeg helt klart kan anbefale.
Men alligevel skal du nok regne med i hvert fald 25.000 for navi, kurvelys med xenon og multifuntionsret.
Det er desværre rigtigt med Mazda og rustbeskyttelse. Der skal altså ofres nogle ekstra penge på det. Men ellers skulle der ikke være så meget at komme efter.
Personligt synes jeg at Mazda 6 er en hammerlækker bil. Den er rigtigt flot, hvor Octavia virker lidt kedelig i forhold til.
Mht størrelse af bilerne er Mazda lige en halv klasse større end Octavia.
Men hvad du skal vælge ved kun du når du har prøvet dem begge. Begge er meget fine biler.
Thomas Riishøj
bruger siden
19-04-2006
25-07-2010 kl. 21:10
Jeg har ejet en Mazda6 2,0 DE i den nye model. Jeg har også haft en Skoda Octavia 2,0 TDI til låns i en måned.
Jeg skal gøre det kort.
Mellem disse er der ingen sammenligning.
Mazda6 vinder med flere længder!
God jagt!
Thomas
Stefan Kaczor
bruger siden
12-04-2006
30-07-2010 kl. 11:16
Du skal dog vide, at støddæmperne på Mazda'en er ret hårde, hvilket tydeligt kan mærkes, især ved motorvejskørsel - men omvendt så ligger den også vildt godt på vejen! ;) Men ved motorvejskørsel må jeg desværre give pointet til Octavia ift. støddæmpningen (igen standardversionen, jeg ved ikke om RS er sænket, hvilket den nok er). Støddæmperne skulle dog være forbedret i Mazdas 2010-udgave.
Og nej - 6-cd-skifter i Mazda.. Helt ærligt, hvem bruger stadig cd i bilen??? Selv har jeg en ipod forbundet til AUX og så hellere at Mazda smed fx en ipod-connector i som standard - det kan selv Kia finde ud af i en Picanto til 1/4 af prisen :D
Til sidst - du bør kunne presse standardprisen på 6'eren ;) Dog er der mere gang i markedet nu end da jeg købte min, så situationen kan selvfølgelig have ændret sig, men prøv fx at søge på bilbasen efter demobiler og se, hvor meget prisen er faldet efter blot 5-10.000 km - jeg mener stadig, at der bør kunne handles på prisen!
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
01-08-2010 kl. 02:46