Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
22-07-2010 kl. 10:12
I så fald er der nemlig rigelig plads.
Den gamle havde der imod ikke meget benplads på bagsædet, og bagageplads var der heller ikke meget af.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
22-07-2010 kl. 16:27
For bremselængden er altså præcis den samme, uanset hvor mange hjul du trækker på. Du har trods alt stadig kun fire stykker gummi i berøring med asfalten.
At du så kan accelerere noget hurtigere, og køre lidt hurtigere i sving er en anden ting.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
23-07-2010 kl. 08:25
Jeg tror aldrig, at Freelander har vundet en test andre steder end i England.
Om han har ret i det med automatgearkassen, ved jeg ikke. Har aldrig prøvet den med automatgear.
Boxermotoren kan jeg nu godt lide.
Jeg synes ikke, at den er støjende, men den har en anden lyd end andre motorer.
Det sjove er faktisk, at sådan en boxermotor næsten larmer mere i tomgang end ved høj hastighed. Motoren er meget vibrationsfri ved høje hastigheder.
Prøv at finde en ikke-engelsk test af bilen. Det burde være muligt på Youtube.
Her er en dansk test af dieseludgaven: http://www.youtube.com/watch?v=syy0_Qg8hwU&feature=player_embedded
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
23-07-2010 kl. 12:55
Jeg tror faktisk, at en diesel sagtens kan holde til mange småture, hvis bare den med jævne mellemrum bliver skudt af på motorvejen. Det er sikkert et større problem, at nogle folk aldrig får deres diesel over 2000 omdr/min, da de kun tænker på at maksimere km/liter.
Men som sagt mener jeg nu også, at benzineren kører ganske fint.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
23-07-2010 kl. 14:24
Men jeg har prøvet den netop udgåede Legacy med 2,0 benzin.
Den kørte fint, og mon ikke det er mere eller mindre samme motor som i Forester.
Når det så er sagt, så tror jeg, at du bør vælge diesel.
Selvom du ikke kører meget, så bliver du nok mere glad for den.
Og brugtprisen, når den engang skal sælges, kommer helt sikkert også til at være meget højere end for benzineren.