Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

19-07-2010 kl. 12:35

Snup du en Renault Grand Scenic istedet, den har fået topkarekter og er langt billigere end mazda og VW.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

19-07-2010 kl. 12:48

så har den fem års garanti. Renault er meget bedre i dag end for blot få år siden.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

19-07-2010 kl. 14:20

Først og fremmest tillykke med den kommende familieforøgelse.

Når det nu "kun" er barn nummer 2 synes jeg lige umiddelbart at Passat virker mest interessant. Den kører altså en del bedre end de 2 andre.
Men hvis i har planer om barn nummer 3 inden for et par år ville jeg nok vælge en af de andre.
Fordelene ved især Passat er at der er tonsvis af muligheder for yderligere ekstraudstyr. som f.eks. xenon med kurvelys, "billig" orig navi osv. Bilen er uden tvivl en behagelig bil at køre i. Og der er ret god plads på bagsædet og bagagerum.
Ulemperne er at det snart er en gammel model. Der kommer nok en ny model Passat til næste år. Motoren er også noget af en olding efterhånden. Og så synes jeg at den lige er lidt for svag med kun 105 hk.

Generelt er det lidt samme historie om Touran. Fordelen ved den er at der er rigtig fornuftig plads på bagsædet. Og bagagerummet er godt.

Mazda 5 er garanteret nogle år nyere end VW´erne. Den har en noget mere interessant motor.
Største minus ved den er at sæderne ikke er synderligt genialt placeret bagtil. Men det er en smagssag.

Et alternativt forslag er at købe en næsten ny FOrd C-max. Der kan i altså få en 1,6 Tdci med 109 hk med under 10.000 km på tælleren til ca 240.000 kr. Desværre er det også en udgående model.
Men der får man næsten ny bil.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

26-07-2010 kl. 02:32

har i overvejet en Opel Zafira http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Opel-Zafira-1,9-CDTi-150-Enjoy-5d_ID754901441.htm min far har sådan en Zafira 150 CDTI (turbo diesel) som firmavogn (varevogn) og det er en rigtig dejlig bil og så er der også lidt mere spræl over den end den kedelige Touran men prøv Zafiraen i vil ikke fortryde det