Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

16-07-2010 kl. 22:50

En 1,4 er vel som sådan nok. Den kan da nok følge med i den normale trafik. Men du kommer nok ikke først over lyskrydset.

Men jeg er dog sikker på at hvis det er noget der betyder bare en lille smule for dig, så tag en 1,6 i stedet for. Den har trods alt 36 hk mere og 27 nm mere ved 800 lavere omdrejninger, hvilket ligger mere tæt på det område af omdrejninger man ligger i når man kører normalt.

0-100 tiden er der også stor forskel på. 2,4 sek er alligevel en del.
Men det bliver primært i mellemaccelerationerne du kommer til at mærke det mest. Og der vil uden tvivl være mærkbar forskel.

Alternativt kunne en diesel måske være noget for dig, hvis du da kører mange længere ture, og helst over 25.000 km om året.
I den 115 hk diesel kommer du ikke til at mangle kræfter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

16-07-2010 kl. 23:15

Hvis det er 1,6 benzin motoren så støjer den markant mere end 1,4 og føles ikke væsentlig stærkere, jeg vil istedet anbefale dig 1,6 crdi istedet.

Jeg har nu haft min 1,crdi i 2 år og har rundet de 45.000 km - det har været en fornøjelse omend der jo har været lidt børnesygdomme med dårlig lak bagklapperne og ikke mindst raslelyde fra bakspejlet... men alt rettet på garantien uden brok.

Dette indlæg blev 16-07-2010 23:16 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg