Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Thomas Brandt Madsen
bruger siden
16-11-2004
08-02-2011 kl. 21:43
Den kører rigtig godt, og er flere gange kåret som bedste brugtkøb i forskellige bilblade.
Avensis'en er større, men til prisen har den stensikkert gået væsentlig flere km. ( og jeg ved godt flere herinde forguder Toyota, men jeg kan ikke komme i tanke om noget mere kedeligt.)
Vh Thomas.
Profil slettet
09-02-2011 kl. 18:19
Motorpressen, og de fleste der andre der iøvrigt har prøvet en Focus er som regel enige om at den rent køredynamisk er én af de bedste i sin klasse.. Den første model i særdeleshed.
Hvis man derimod vægter ting som blød undervogn og styretøj der ikke sender så mange informationer om underlaget tilbage til føreren højt, ja, så mener man sikkert at en Avensis kører bedre.. ;o)
"Opreklameret" er vel så meget sagt, det er vist mest en personlig holdning fra din side..
Og at de ruster, tjaeh, de havde nogle problemer for 8-10 år siden bl.a. med nogle dårlige sealinger. Focus II har ingen problemer med rust, og blev iøvrigt valgt som Årets Brugtbil i 2009:
http://www.bilbasen.dk/nyheder/ford-focus-er-aarets-brugtbil-2009_ID26305.htm
(Se Jørgen, jeg kan finde ud af at smide et link med når jeg henviser til artikler!)
Dette indlæg blev 09-02-2011 18:21 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
09-02-2011 kl. 22:02
Desuden synes jeg da at det er meget relevant for emnet at vi lige får på plads at Focus II ikke kører dårligt (ved godt at dét er en smagssag!) og ruster, sådan som den kære Jørgen Nielsen ellers gerne vil påstå det... :o)
Dette indlæg blev 09-02-2011 22:11 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
10-02-2011 kl. 12:15
Sune: Det er nu heller ikke for at være på tværs, jeg synes selv rigtigt godt om Avensis. Men sammenligningen er ikke helt fair, Avensis er en klasse større end de to biler du sammenligner den med, så selvfølgelig er den mere rummelig.. :o)
Dette indlæg blev 10-02-2011 12:16 redigeret af dets forfatter.