Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

24-06-2010 kl. 09:30

Hej Christian.
forskellen på klima og aircond. er , når du aldrig har haft nogen af delene, ikke særlig stor.
Med aircond. der trykker du på en knap og så kommer der kold luft ind i kabinen, hvis det så bliver FOR koldt, så må du selv skrue lidt op for varmen.
Et klimaanlæg derimod, der sætter du bare temperaturen på feks. 20 grader, så holder bilen SELV den ønskede temperatur.

Hvis du kan undvære de ting der er i den dyre model, så skal du IKKE bruge de 30-40.000,- som merprisen er.
Du vil kun få en brøkdel af merprisen hjem den dag du sælger bilen igen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

24-06-2010 kl. 11:43

Nu ved jeg ikke om du køber en fabriksny bil, for der er altså "kun" 20.000 kr til forskel på active og exclusive.

Så er det jo lige pludselig en anden pris.

Personligt ville jeg gerne give de penge ekstra for at bl.a. få klimaanlæg.
Der er en verden til forskel på aircon og klima.

Aircon kan man blive syg af. Det er ikke særligt sundt.

Klima er mere lige til. Der sætter man bare en temperatur og så bliver den det. Den køler så ikke hele tiden, lige som aircon.

Mht gensalgsværdi, så bliver en exclusive nemmere at sælge og til en højere pris. så de 20.000 ekstra kan måske nøjes med at blive 5-10.000 kr ekstra for en bil der er væsentlig mere behagelig at køre i.

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

24-06-2010 kl. 21:21

Kører du mange lange ture så ville jeg vælge Klimaanlæg, jeg har selv en Ceed SW med klima anlæg og det er fint på de lange ture, men er det primært småture så kan du fint klare dig med aircon.

Trenden går på at flertallet vil have klima som minimum...derfor vil de modeller være nemmere at sælge som brugt - men jeg tror ikke du får hele prisen ind igen.

Uanset hvad du vælger... så glæd dig over en dejlig bil.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

25-06-2010 kl. 11:04

Til Lars og Martin.

Der er overhovedet IKKE forskel på den luft der kommer ud af et klimaanlæg kontra et aircondition anlæg.
Det er en tør luft, som kan virke irriterende på slimhinderne på nogle mennesker.
Samme oplevelse kan man have i en bolig i varme lande hvor der er klimaanlæg installeret.

bruger siden
11-12-2004

25-06-2010 kl. 11:17

Men måden det kommer ud i bilen er der stor forskel på.
Aircon køler og køler, og man får reguleret for sent så det bliver for køligt og dermed totalt usundt i bilen.

Klima er mere kontrolleret. Og der er jo en grund til at det er det der er den dyreste løsning. Simpelthen fordi det er bare markant bedre.
Det er jo næppe aircon der er i en større Audi eller lign.

Så klima er bare LANGT bedre end aircon.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

25-06-2010 kl. 11:44

Jeg har kørt i biler med begge dele.

Hvis det blev lidt for koldt, så skruede jeg da bare lidt op for varmen ?
Jeg syntes at det er forskruet at bruge et sådant argument over for en bilkøber der spørger om forskellen på klima og aircon.

bruger siden
11-12-2004

25-06-2010 kl. 12:10

Det er jo bare heldigt for dig at du ikke bliver syg af det. Men det gør jeg desværre. Og hvis man har små børn er det jo også bedre at passe på dem.
Iøvrigt synes jeg det er særdeles relevant at fortælle om fordele og ulemper.

Profil slettet

Profil slettet

27-06-2010 kl. 09:26

Jeg vil give Martin Nielsen ret, klima er det sundere valg.

Tidligere har jeg kørt Taxa og i starten var de "kun" med aircon og her er der så en tendens til at man lader kold luft strømme ind hele tiden selvom der er køligt i bilen. Det medførte så at jeg altid var forkølet om sommeren.

Efter der kom klima i bilerne har jeg ikke været forkølet om sommeren. Det giver en langt bedre regulering af indeklimaet.

/Carsten

bruger siden
11-12-2004

02-07-2010 kl. 13:24

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1371791.ece

Fortæller en hel del om forskellen og fordele og ulemper.

bruger siden
11-12-2004

05-07-2010 kl. 23:33

Jeg sidder ikke på bagsædet, så det mærker jeg ikke noget til ;-) hehe