Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Mike Friis Marcussen

Mike Friis Marcussen
bruger siden
25-01-2004

19-06-2010 kl. 21:17

Hej

Jeg har lige været ude at prøve den nye Meriva med den mindste dieselmotor med 75 hk. Den kørte rigtig godt, og selvom 75 dieselheste ikke lyder af meget, så var den forbavsende frisk og rimelig kvik.

Nu skal I have en benzinmotor, og den fås med en 1,4 turbo med 120 heste. Listeprisen er 240.000 kr, så den løber nok op i ca. 260.000 kr. på gaden. En dejlig bil, hvor også børnene sidder højt.

Jeg har en studiekammerat, som købte en demo C4 Grand Picasso i diesel. Han havde den i 11 måneder, så var han så trær af den, at han solgte den igen. Bl.a. kunne han på et tidspunkt ikke åbne bagagerummet!

Han skiftede til en Passat, da hans forrige bil også var sådan én. Nu er det den nye model, han kører rundt i.

Hilsen

Mike

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

20-06-2010 kl. 10:55

Økonomien i handlen virker ok, men det er svært at sige præcist når "man" ikke har set bilerne og deres stand.

Jeg har dog et par punkter hvor jeg bliver forundret:

1. jeg ville som køber altid forvente at bilen var ny serviceret når jeg overtog bilen.

2.154.000 km er en del, det behøver ikke være et problem hvis bilen ellers er blevet vedligeholdt.
Jeg ville få bilen tjekket hos FDM og især sikre mig at automatgearet er iorden.... det koster en formue at få lavet !
2.0 motoren har været brugt i mange år, men få den tjekket især motorstyrringen og computeren.

Husk også at få tjekket alle elektirske funktioner igennem og ikke mindst at få tjekket klimaanlæget - som også gerne skal være serviceret idet nuværende levetid.
Jeg vil også sikre mig at alle instrumenter er ok.... de koster kassen at udskifte på en C4 Picasso.

Alternativer til denne bil kunne være en xxara Picasso med færre kilometer... men jeg forstår alt for godt jeres valg... jeg vil også gerne have en C4 Picasso... selvom det er en Citroen (har kørt dette mærke i 8 år indtil 2008)

Held og lykke med købet

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

20-06-2010 kl. 20:42

FDM testen er sikkert ikke bedre end Automester testen så jeg ville læse det med småt for begge også vælge den bedste løsning, hvilket ikke er ensbetydedende med hvilken der er billigst.
Jeg ville selv vælge at udvide garantien hvis jeg skulle købe en bil der havde kørt ca. 150.000 km.
Men vær sikker på at gearkassen er dækket af den forsikring hos automester inden et evt. køb.

Mange bilforhandlere vælger først at service bilerne når handlen er gennemført, det er helt naturligt idet bremserne alligevel skal serviceres hvis bilen bare har stået en måneds tid - jeg har dog aldrig oplevet at forhandleren forsøgte at lade køberen betale for det.