Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

12-06-2010 kl. 23:29

Hej Lone.

En ellers fin bil til prisen. Det man kan sige om den er at der kommer en ny model engang sidst på året vil jeg tro. Nogle har problemer med el ting i bilen , såsom at klima anlægget ikke virker som det skal og at radioen pludselig går ud. Jeg har selv haft flere ford. Har en mondeo nu, og den blinker med lygterne når jeg trykker på knappen til sprinkleren til forruden......Den er heller ikke særlig lydsvag, der er en del hjul støj. Der kan være rust problemer. Men det køre rigtig godt. Men hvis du synes den både køre godt mv, ja så kan jeg ikke se hvorfor du ikke skal købe den.

Køb benzin bil, en diesel vil gå istykker med de korte ture du køre. En diesel tagere længere tid om at blive varm i motor. Hvis man køre omkring 25.000km årligt og ikke for mange korte ture er det en ide med en diesel bil.

Jeg kunne måske godt tænke mig at du ville kigge på og prøve den nye Skoda oktavia med helt ny mortor mv, den er noget bedre skruet sammen, og vil holde prisen bedre tror jeg. Du får lige et link.... http://www.bilzonen.dk/find-din-bil?body_type_id=-100&make_name=Skoda&model_name=Octavia&model_year_from=2009&page_size=12&sort_by=5&altTemplate=bilzonen.dk+-+search+detail&ad_car_id=858573&ad_number=1&dt=201&tab=&;
Bilen hedder en Skoda Oktavia 1,2 tsi combi.

Ved ikke om du reelt skal bruge/har brug for en station car ??

Husk at som alt her i livet er det jo smag og behag, gælder også biler.....

Mvh

Dette indlæg blev 13-06-2010 04:01 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

13-06-2010 kl. 09:21

Hej Lone.

Har du prøvet at kontakte et par andre Fordforhandlere.
Hvis du siger at du er klar til at købe sådan en bil, hvis prisen er god, så kan du måske få et bedre tilbud, hvis ikke, ja så er det en fin handel du er ved at lave.

Emil Olsen

Emil Olsen
bruger siden
09-10-2003

13-06-2010 kl. 11:35

Vil blot lige indskyde at du bør prøve den Octavia med 1,2TSi motoren. Den trækkker sandsynligvis bedre end Fords 1,6 pga. turbo i Skodaen. Det gør at momentet indfinder sig et helt andet sted.

Prøv den inden du siger at motoren er for lille...

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

13-06-2010 kl. 13:19

Jeg synes nu også det lyder som en okay pris. En der er god til at forhandle kunne måske få den lidt mere ned i pris. Men nok ikke meget mere.

Med dit kørselsbehov og mønster bør du kun overveje Benzin.
Du kører alt alt for lidt og for mange små korte ture til diesel. Og så kommer du ikke til at spare noget som helst.

Er der klimaanlæg i bilen? eller er det kun aircon? For der er en verden til forskel.

Men nap du en Benziner, det er absolut det klogeste valg ud fra dine behov

bruger siden
11-12-2004

13-06-2010 kl. 13:21

Er enig med de andre at octavia bør også lige prøves.
Det er altså en bedre motor, der kører længere på literen.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

13-06-2010 kl. 14:23

Hej igen Lone.

Du skriver at du som minimum vil have 1,6 igen. Det er nye tider, og alle benzin motorer er ved at blive skiftet ud til letgående motoere som 1,2 og 1,4 og er særdeles fremragende maskiner. Den Oktavia 1,2 lyder af lidt, men er det nu ikke. Den har turbo og 105hk. Vw polo og golf mv køre også med disse motorer. Det er meget økonomiske motorere, og mener den 1,2tsi i skodaen køre 17,5 i gennemsnit pr liter. men som jeg skrev til dig, alt er smag og behag. Skodaen vil blive lidt dyrere men ikke meget i forhold til hvad du får. Det er en bil der er lavet på audi bund mv, og mange dele og motor fra vw golf.

Mvh

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

13-06-2010 kl. 16:04

Alle Collection modeller er med fuldauto kilma.

mvh

bruger siden
11-12-2004

13-06-2010 kl. 18:17

på udstyrsniveauet på Collection.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

14-06-2010 kl. 21:37

Den service aftale du omtaler til 345,- pr mdr. hvormange km er der med i den om året ?? og løber den 3 eller 5år ?

Mvh